سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود کفایی ایران در تولید بنزین سوپر

جام جم آنلاین نوشت: طرح توسعه فاز دو پالایشگاه امام خمینی شازند اراک روز چهارشنبه با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد.
با بهره‌برداری از این واحد به ظرفیت تولید روزانه سه میلیون لیتر بنزین سوپر در کشور افزوده می‌شود و کشور را از واردات بنزین سوپر با استاندارد یورو پنج بی‌نیاز می‌کند.
با راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی پالایشگاه امام خمینی اراک که شامل دو قسمت تصفیه هیدروژنی نفت و اکتانایزه است، بنزین سوپر با عدد اکتان 100 در کشور به میزان سه میلیون لیتر تولید می‌شود.
این نوع بنزین (سوپر با اکتان 100)‌ برای عمل تخلیط با بنزین تولیدی در سایر پالایشگاه‌های کشور تولید خواهد شد که پیش از این بخشی از بنزین از نوع یادشده از خارج وارد شد.
با بهره‌برداری از واحد جدید پالایشگاه امام خمینی، ظرفیت پالایشی از 170 هزار بشکه در روز به 250 هزار بشکه می‌رسد که در ازای آن تولید نفت کوره از این پالایشگاه کاهش می‌یابد.
خوراک این واحد پالایشی نیز تغییر خواهد کرد. این واحد پیش از این خوراک خود را از نفت خام اهواز ـ‌ آسماری دریافت می‌کرد که به دلیل تغییر در ساختار فنی و تولید خوراک آن به مخلوط 55 درصد نفت اهواز و 45 درصد نفت سنگین از حوزه‌های دزفول شمالی خواهد رسید. مهم‌ترین هدف این طرح، کاهش انتشار مواد آلاینده محیط‌زیست است.
محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از این واحد پالایشی بر ضرورت کاهش مدت زمان اجرای پروژه‌های پالایشگاهی به عنوان اولویت نخست کشور در بخش نفت تاکید کرد.
وی با اشاره به این‌که نفت یکی از سرمایه‌های بزرگ مردم ایران است و باید با برنامه‌ریزی دقیق و کار کارشناسی دنبال شود، گفت: باید به دنبال ارزش افزوده بیشتر از نفت باشیم و تولید فرآورده‌های نفتی در راستای کسب ارزش افزوده از نفت است.
رییس‌جمهور افزود: اقدامات خوب و قابل قبولی در بخش تولید بنزین و نفت و گاز صورت گرفته که کاهش مصرف 15 میلیون لیتری بنزین از سال 85 تاکنون گویای این مهم است.
احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که تولید بنزین امروز معادل مصرف کشور است،خاطرنشان کرد: برخلاف افزایش دوبرابری ناوگان حمل و نقل کشور از سال 75 تاکنون مصرف بنزین در سال جاری کاهش چشمگیری داشته است.
وی تاکید کرد: عدم صادرات نفت خام گام بعدی در راستای کسب ارزش افزوده در بخش نفت است که باید با ایجاد حداکثر ظرفیت برای پالایش و پخش نفت در کشور گام اساسی برداشته شود.
احمدی‌نژاد همچنین با تاکید بر ضرورت حضور مهندسان نفت در بازارهای جهانی گفت: کشور ما باید بزودی صادرکننده خدمات فنی و مهندسی نفت از ایران به دنیا باشد.
وی افزود: ما باید به سمتی حرکت کنیم که همه ظرفیت‌های کشور فعال شود؛ زیرا این باور در صنعتگران داخلی ما ایجاد شده که می‌توانیم بسرعت به قدرت اول دنیا تبدیل شویم.
با راه‌اندازی فاز دو پالایشگاه اراک، تولید روزانه بنزین این پالایشگاه به 5/8 میلیون لیتر در روز می‌رسد که کشور را از نظر واردات بنزین سوپر با عدد اکتان 100 بی‌نیاز می‌کند.
ایران در چند سال اخیر با توجه به سهمیه‌بندی بنزین و اجرای هدفمندی یارانه‌ها توانست مصرف بنزین را مدیریت کند.
در حال حاضر روزانه 60 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود و میانگین مصرف نیز در همین حدود است.پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از تعداد دیگری از واحدهای تولید بنزین تا اوایل سال 91 ظرفیت صادراتی ایران در زمینه بنزین نیز افزایش یابد.(مهر)


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:14 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
بیماری 30 درصد مبتلایان به صرع در برابر دارو مقاوم است

خبرگزاری پانا: بنیانگذار رشته مغز و اعصاب کودکان کشور گفت: 25 تا 30 درصد از مبتلایان به صرع، بیماریشان از نوع مقاوم است که به هیچ دارویی پاسخگو نیست.

 

به گزارش خبرگزاری پانا محمد غفرانی پیش از ظهر امروز در یازدهمین کنگره ملی مغز و اعصاب کودکان در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) درباره مسائل مطرح شده در صرع کودکان اظهار داشت: بیماری صرع ممکن است خاستگاه‌های متفاوتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید در تشخیص صرع تعجیل کرد، ابراز داشت: صرع هم در کودکی و هم در بزرگسالی دارای تبعاتی است.

غفرانی با بیان اینکه اگر تشخیص صرع واقعیت نداشته باشد و یک شخص را به اشتباه بیمار مصروع تشخیص دهیم آسیب‌های فردی و اجتماعی فراوانی به همراه دارد، یادآور شد: استفاده از دارو در همه جای دنیا گام نخست در درمان بیماری است و اگر دارو تاثیرگذار نباشد راه درازی برای درمان در پیش داریم.

وی با اشاره به اینکه برای درمان صرع حداقل باید دو سال دارو مصرف کرد، ابراز داشت: باید خانواده بیمار هم آموزش ببینند چرا که ممکن است داروی تجویز شده اثرگذار نباشد و بیمار را باید از این موارد مطلع کرد.

غفرانی با بیان اینکه وعده دارویی کودک را زمانی که در خانه است تجویز کنید، تصریح کرد: از تجویز و استفاده دارو در زمانی که کودک در مدرسه است اجتناب شود.

وی با اشاره به اینکه داروی "فتوباربیتال"از داروهای مورد استفاده در بیماری صرع است، افزود: سال آینده صدمین سال تولد این دارو است.

غفرانی ادامه داد: برخی از انواع صرع نیاز به درمان مادام العمر دارد.

بنیانگذار رشته مغز و اعصاب کودکان کشور گفت: 25 تا 30 درصد از مبتلایان به صرع ، مبتلابه صرع از نوع مقاوم هستند که به هیچ دارویی پاسخگو نیست.

وی با اشاره به اینکه جراحی آخرین مرحله درمان در بیماری صرع است، ادامه داد: بیمار صرع تنها با صرع دست به گریبان نیست بلکه اختلالات رفتاری، درگیری درون خانواده، عوارض یادگیری و اجتماعی از دیگر مشکلاتی است که بیمار صرع با آن مواجه است.

غفرانی یادآور شد: 20 درصد از بیمارانی که در بخش مغز و اعصاب بیمارستان‌های کودکان بستری هستند، مبتلا به صرع هستند.

وی خاطرنشان کرد: با پیشرفت‌های علمی که وجود دارد تمام امکانات درمانی دنیا، در ایران هم قابل دسترسی است و در بیماری صرع، تشخیص حرف اول را می‌زند و تشخیص هرچه زودتر انجام شود درمان و اقدام به موقع می‌تواند کارساز باشد.

بنیانگذار رشته مغز و اعصاب کودکان کشور اذعان داشت: انجمن مغز و اعصاب کودکان کشور دارای 50 عضو دائم و 100 دانش آموخته در سراسر کشور است.

یازدهمین کنگره ملی مغز و اعصاب کودکان 25 تا 27 آبان در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال برگزاری است.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:13 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
هرگونه تهدید نظامی علیه ایران پاسخی قاطع را به دنبال دارد

خبرگزاری پانا:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:هرگونه تهدید نظامی علیه ایران پاسخی قاطع را برای متجاوزان به دنبال خواهد داشت لذا آنها خوب می دانند درگیری نظامی با ایران به هیچ وجه به نفع آنها نیست و متحمل خسارات سنگینی خواهند شد.

 

قدرت الله علیخانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری پانا، درخصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی در حدی نیست که جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند لذا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هرگونه تهدید نظامی و حمله به ایران پاسخ قاطعی را به دنبال خواهد داشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه تهدیدات اسرائیل از گذشته تا کنون مطرح بوده و موضوع جدیدی نیست اذعان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اسرائیل هرکجا که احساس ضعف می کند و منافع خود را در خطر می بیند به تهدید ایران رو می آورد و این مسأله جدیدی نیست.
وی در ادامه تأکید کرد: پس از تهدیدات اخیر اسرائیل شاهدیم که امریکا بلافاصله عقب نشینی کرد و کل اروپا نیز با تهدیدات اسرائیل مخالفت نمود چرا که آنها خوب می دانند درگیری نظامی با ایران به هیچ وجه برای آنها منفعتی را به دنبال ندارد و متحمل خسارات سنگینی خواهند شد چرا که ایران از این تهدیدات ابایی ندارد.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:12 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
کل ملت های اسلامی از دستاوردهای هسته ای ایران حمایت می کنند

خبرگزاری پانا: مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل گفت: کل ملت های اسلامی از دستاوردهای هسته ای در ایران حمایت می کنند و اگر دولتی مخالفت کند مشخص می شود که در جهت مخالف امت اسلامی عمل کرده است.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا، علی اکبر ولایتی صبح امروز و در دیدار بیش از 20 تن از صوفیان و محبان اهل بیت از کشور مصر که در محل دبیرخانه مجمع بین المللی بیداری اسلامی در تهران برگزار شده بود، در پاسخ به سوال صبحی محمد مجاهد عبدالحلیم خبرنگار روزنامه "یوم الیوسف" درباره حمایت جهان اسلام از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران اظهار داشت: کل ملت های اسلامی از چنین دستاوردی در ایران حمایت می کنند و بنابراین اگر موضع گیری دولتی در جهت حمایت از ملت ها باشد، باید از این فعالیت های صلح آمیز حمایت کنند و اگر دولتی مخالفت کند مشخص می شود که در جهت مخالف امت اسلامی عمل کرده است.

 


ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:11 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
وهابیت دشمن مشترک صوفیه و شیعیان

خبرگزاری پانا، شیخ مصطفی محمد طاهر الصافی "شیخ طریقه الهاشمیه" مصر با بیان اینکه ما و شیعیان یک دشمن مشترک به نام فرقه وهابیت داریم خواستار طرحی برای برخورد با این فرقه انحرافی شد.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری پانا، هیئت محبان اهل بیت مصر که به کشورمان سفر کرده اند با علی اکبر ولایتی دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
 در این دیدار دکتر ولایتی با تشریح چگونگی تاسیس دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت، شورای مرکزی این مجمع هفته آینده در تهران تشکیل جلسه خواهد داد تا آخرین تحولات مربوط به بیداری اسلامی را بررسی کند.

 

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:9 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >