سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل ملت های اسلامی از دستاوردهای هسته ای ایران حمایت می کنند

خبرگزاری پانا: مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل گفت: کل ملت های اسلامی از دستاوردهای هسته ای در ایران حمایت می کنند و اگر دولتی مخالفت کند مشخص می شود که در جهت مخالف امت اسلامی عمل کرده است.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا، علی اکبر ولایتی صبح امروز و در دیدار بیش از 20 تن از صوفیان و محبان اهل بیت از کشور مصر که در محل دبیرخانه مجمع بین المللی بیداری اسلامی در تهران برگزار شده بود، در پاسخ به سوال صبحی محمد مجاهد عبدالحلیم خبرنگار روزنامه "یوم الیوسف" درباره حمایت جهان اسلام از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران اظهار داشت: کل ملت های اسلامی از چنین دستاوردی در ایران حمایت می کنند و بنابراین اگر موضع گیری دولتی در جهت حمایت از ملت ها باشد، باید از این فعالیت های صلح آمیز حمایت کنند و اگر دولتی مخالفت کند مشخص می شود که در جهت مخالف امت اسلامی عمل کرده است.

 


دبیرکل مجمع بین المللی بیداری اسلامی در پاسخ به سوال دیگر این روزنامه نگار مصری در مورد موانع بیداری اسلامی و استمرار آن تصریح کرد  بعید می دانم که بیداری اسلامی متوقف شود ولی امکان دارد موانعی بر سر راه آن پیش بیاید.
ولایتی با بیان اینکه وظیفه همه ماست تا نگذاریم موانعی بر سر راه بیداری اسلامی پیش بیاید، گفت: اگر مانعی بر سر راه بیداری اسلامی پیش آمد، باید در جهت رفع آن تلاش کنیم و یکی از رسالت های تشکیل این مجمع در تهران نیز همین نکته است.
وی مانع اول در برابر بیداری اسلامی را فقدان ارتباط دانست و افزود: می بایستی تا میان حرکات اسلامی و مردمی که در جهت بیداری اسلامی حرکت کرده اند، ارتباط برقرار باشد و نه ارتباطات رسمی میان دولت ها.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی شناخت موانع را قدم اول در راه بیداری اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: شناخت موانع از طریق ارتباط حاصل خواهد شد.
دبیرکل مجمع بین المللی بیداری اسلامی همچنین یکی از موانع احتمالی در برابر بیداری اسلامی را دخالت های بیگانگان اعلام کرد و افزود: بیگانگان برای به انحراف کشاندن مسیر بیداری اسلامی تلاش می کنند زیرا با بیداری اسلامی منافع آنها از بین خواهد رفت.
بیگانگان بدنبال این هستند تا منافع نامشروع خود را حفظ کنند.
ولایتی مانع بعدی در برابر بیداری اسلامی را بازمانده های حکومت های وابسته قبلی دانست و گفت:  بیگانگان بدنبال این هستند تا منافع نامشروع خود را حفظ کنند.
وی در پاسخ به سوال  فرید ابراهیم اسماعیل ابراهیم مدیر تحریریه روزنامه الجمهوریه و یکی دیگر از اعضای هیات صوفیان و محبان اهل بیت مصری مبنی بر اینکه ایران در پشت حرکت های مردمی در بحرین، یمن و مصر قرار داشته، این نسبت ها درباره جمهوری اسلامی را نادرست خواند و گفت:حداقل در مصر خود شما مصری ها می توانید گواهی دهید که ایران در تحولات مصر نقشی نداشت.
دبیر کل مجمع بین المللی بیداری اسلامی در مورد بحرین نیز تاکید کرد: مورد قابل دفاعی در بحرین پیدا نمی کنید که تعدادی از ایرانیان در تظاهرات های این کشور دستگیر شده باشند.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل افزود : چه طور چنین امری می تواند اتفاق افتاده باشد و مرئی نباشد؟ آیا کسی یک ایرانی را بین تظاهر کنندگان پیدا کرده است؟
ولایتی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک مقام آگاه به شما می گویم دادن این گونه نسبت ها به جمهوری اسلامی ایران درست نیست.
دبیرکل مجمع بیداری اسلامی در پاسخ به سوال دیگر این روزنامه نگار مصری مبنی بر اینکه چرا ایران از قیام های مردمی در بحرین، یمن، مصر و سایر کشورها حمایت می کرد اما در مورد سوریه از دولت این کشور حمایت می کند، گفت: سوریه نیاز به اصلاحات دارد و این امری است که هم ما آن را تایید می کنیم و هم دولت این کشور.
وی سوریه را حلقه اصلی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی بعد از پیمان کمپ دیوید دانست و افزود: سوریه بعد از پیمان کمپ دیوید جبهه ای را در برابر این پیمان تشکیل داد و تاکنون نیز بر آن فکر خود ایستادگی و مقاومت کرده است.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل اظهار داشت: زمانی که رهبران فلسطینی هیچ پناهگاهی نداشتند و هیچ کدام از کشورهای عربی حاضر به پذیرش آنها نبودند، مانند رهبران حماس و مقاومت اسلامی، سوریه به آنها پناهندگی داد و اکنون محل زندگی آقای "خالد مشعل" و سایر رهبران فلسطینی در سوریه است.
وی با تاکید بر اینکه سوریه در جریان جنگ 33 روزه میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی نقشی اساسی داشت، گفت: در جنگ 22 روزه غزه نیز در حالی که "حسنی مبارک" در مصر حامی صهیونیست ها بود، سوریه از مردم فلسطین و حماس پشتیبانی می کرد.
دبیرکل مجمع بین المللی بیداری اسلامی تصریح کرد: در حالی که آمریکا، رژیم صهیونیستی، کشورهای غربی و ناتو از حکومت های فاسد ساقط شده مانند حکومت "حسنی مبارک" حمایت می کردند و مخالف بیداری اسلامی بودند، در سوریه این امر کاملا برعکس است.
ولایتی در این رابطه افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی از کسانی که علیه حکومت سوریه کار می کنند، حمایت می کند و اگر همه این مسائل را کنار هم بگذاریم، پاسخ به این سوال که چرا ایران از دولت سوریه حمایت می کند، مشخص می شود.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:11 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر