سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راهنمای عملیاتی برای برنام? تحقیق عملیات روانی

دکتر حجت‌اله مرادی


 

 چکیده
تحقیق دربار? عملیات ‌روانی لاجرم با نظریه‌های‌ ارتباط در تعامل است. این مقاله تدوین چند فرضی? به نسبت مستحکم را دربار? گروه‌های مخاطب، محتوا، و تأثیر پیام امکان‌پذیر می‌کند. همچنین برخی مسیرهای تحقیقی را نشان می‌دهد که ممکن است کارآمد باشد. افزون بر این، در پی عرض? راهنمای عملیاتی است که به مثاب? نقطه عزیمتِ یک برنام? تحقیق عملیات روانی در نظر گرفته شود. نکات اشاره شده از تجارب تحقیق در سطح عملیاتی به دست آمده است. این بررسی شامل گزیده‌هایی از بحث‌ها و تحقیقات مختلف است؛ از جمله با تحلیل نمون? تحقیقی در خصوص عملیات نورماندی در جنگ دوم جهانی، پژوهشگر را با دشواری‌های تحقیق در حوز? عملیات روانی آشنا می‌سازد. به طور کلی، عملیات روانی در امور نظامی و به کارگیری تبلیغات و اقدامات ارتباطی علیه دشمن رهیافت تحقیقی مقال? حاضر است. هیچ ادعایی نیست که مقاله، تمام مشکلات اساسی پیش روی تحقیق را مدنظر قرار داده باشد، اما پیشنهادات عرضه شده در حوز? نیازهای عملی در میدان و حرکت به سوی یک برنامه تحقیقی، جامع و واقع‌‌‌گرایانه است.

 

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 90/7/30ساعــت 8:40 عصر تــوسط مهدی چودن(اطلاعات عملیات) | نظر
فیلم لوله فاضلابی که قذافی در آن پنهان شده بود/گزارش تصویری از چ

خبرگزاری فارس: همزمان با تسلط کامل انقلابیون لیبی بر شهر سرت، قذافی در حال فرار از این شهر در یک لوله فاضلاب بین شهری مخفی شده بود.

علی هفتاد

 

علی هفتاد

علی هفتاد

علی هفتاد

علی هفتاد


+ نوشته شـــده در شنبه 90/7/30ساعــت 8:28 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
جزئیات پزشکی مرگ قذافی و پسرش/ دیکتاتور با شلیک 2گلوله به شکم و
گزارشات پزشکی نشان می‌دهد دیکتاتور لیبی پس از بازداشت توسط انقلابیون و با اصابت 2 گلوله به شکم و سرش کشته شده است.
آفتاب: گزارشات پزشکی نشان می‌دهد دیکتاتور لیبی پس از بازداشت توسط انقلابیون و با اصابت 2 گلوله به شکم و سرش کشته شده است. 

به گزارش العربیه، گزارش‌های پزشکی در لیبی که در نتیجه تشریح جسد معمر قذافی دیکتاتور لیبی ارائه شده اثبات می‌کند که قذافی پس از بازداشت کشته شده است.

بنا بر اعلام پزشک تشریح کننده، قذافی بر اثر اصابت 2 گلوله به شکم و سرش کشته شده است. همچنین گفته می‌شود معتصم پسر قذافی پس از دیکتاتور به قتل رسیده است.

پزشکان لیبیایی همچنین اعلام کرده‌اند جسد سیف الاسلام دیگر پسر قذافی هنوز به بیمارستان نرسیده است.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه گزارش داد: "محمود جبریل" رئیس دفتر اجرایی شورای ملی انتقالی لیبی در یک کنفرانس خبری در طرابلس اظهار داشت: هنگامی که معمر قذافی را در شهر سرت پیدا کردیم وی در سلامتی کامل بسر می‌برد و سلاح در دست داشت.

وی در ادامه گفت: قذافی به طرف یک دستگاه خودروی شاسی بلند هدایت شد و زمانی که سوار بر خودرو شد درگیری شدیدی میان طرفداران وی و انقلابیون رخ داد و قذافی از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفت.

جبریل با بیان این مطلب افزود: قذافی هنگامی که به بیمارستانی در شهر مصراته رسید نیز زنده بود.

+ نوشته شـــده در شنبه 90/7/30ساعــت 8:20 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
همسر قذافی: همسرم شهید شد !
صفیه فرکاش، همسر معمر قذافی، دیکتاتور لیبی در گفت‌وگو با شبکه الرای که از سوریه پخش می‌شود، اظهار داشت: از سازمان ملل می‌خواهیم درخصوص شرایط مرگ قذافی و نیز معتصم، پسرم تحقیق کند چراکه قذافی درهنگام دستگیری‌اش از سوی مخالفان زنده بود و بعد تصاویری از مرگ وی پخش شد و مسائل مبهم زیادی در زمینه مرگ وی وجود دارد.

همسر معمر قذافی از سازمان ملل خواست درخصوص مرگ دیکتاتور لیبی تحقیق کند.

به گزارش «ایسنا» به نقل از سایت شبکه الجزیره، صفیه فرکاش، همسر معمر قذافی، دیکتاتور لیبی در گفت‌وگو با شبکه الرای که از سوریه پخش می‌شود، اظهار داشت: از سازمان ملل می‌خواهیم درخصوص شرایط مرگ قذافی و نیز معتصم، پسرم تحقیق کند چراکه قذافی درهنگام دستگیری‌اش از سوی مخالفان زنده بود و بعد تصاویری از مرگ وی پخش شد و مسائل مبهم زیادی در زمینه مرگ وی وجود دارد.

وی گفت: افتخار می‌کنم که همسر "مبارزم" و فرزندانم در برابر حملات مزدوران40 کشور ایستادند و از نظر من آنها شهید شدند!

صفیه فرکاش از عفو بین‌الملل و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواست درخصوص شرایط مبهم مرگ قذافی تحقیق کنند.

همسر دیکتاتور ادامه داد: اگر قذافی نیز مانند دیگر رهبران حوزه خلیج (فارس) می‌پذیرفت که آمریکا در لیبی پایگاه داشته باشد اکنون جهان علیه لیبی دست به تجاوز نمی‌زد.

صفیه به همراه سه تن از فرزندانش خود یعنی محمد، هانیبال وعائشه قذافی در ماه اوت به الجزایر گریخت، درحالی که الساعدی قذافی، پسر دیگر قذافی به نیجر گریخته است. سه پسر دیگر قذافی یعنی معتصم، سیف‌العرب وخمیس کشته شده‌اند، اما هنوز سرنوشت سیف‌الاسلام نامشخص است و برخی گفته‌اند که وی در تلاش برای رفتن به الجزایر است.


+ نوشته شـــده در شنبه 90/7/30ساعــت 8:18 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
رژیم صهیونستی به دنبال فرار از محکومیت در عرصه بینالمللی است
رایزن رسانه‌ای مرکز مطالعات خاورمیانه در انگلیس با اشاره به عدم مشارکت نخست وزیر رژیم صهیونستی در نشست هسته‌ای واشنگتن، گفت: رژیم صهیونستی باوجود مخفی‌کاری سلاح‌های کشتار جمعی خود، حاضر به پذیرش محکومیت در عرصه بین‌المللی نیست و به دنبال فرار از آن است
به گزارش گرداب به نقل از فارس، دکتر "حسن عبد ربه المصری" با اشاره به بحران سیاسی در روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: «بحران سیاسی میان واشنگتن و تل‌آویو و موضع کاخ سفید نسبت به ضرورت توقف شهرک سازی‌ها در فلسطین اگر چه نشانه‌ای از اعتراض نتانیاهو به مواضع کاخ سفید است، اما در حقیقت رژیم صهیونیستی از هرگونه نشستی که باعث محکومیت این رژیم شود، فرار می‌کند.»

وی با اشاره به انتشار گزارش‌هایی در خصوص قصد کشورهای شرکت‌کننده در واشنگتن از جمله کشورهای مصر، ترکیه، چین و فرانسه برای تصویب قطعنامه‌ای علیه سلاح‌های کشتار جمعی رژیم صهیونستی، اظهار داشت: «باید تلاش‌ها همچنان بر موضع‌گیری علیه رژیم صهیونستی در نشست واشنگتن از سوی کشورهای اسلامی و عربی دنبال شود.»

رایزن رسانه‌ای مرکز مطالعات خاورمیانه در انگلیس، وجود کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونستی را تهدیدی برای امنیت خاورمیانه دانست و بر ضرورت موضعگیری صریح کشورهای عربی و اسلامی بویژه کشورهای خاورمیانه برای عاری سازی منطقه از سلاح‌های کشتار جمعی به ویژه سلاح اتمی رژیم صهیونستی تاکید کرد.

این کارشناس مصری مسایل سیاسی، در ادامه تصریح کرد: اگرچه موضعگیری کشورهای عربی و اسلامی تاثیری در اقدامات تهدید آمیز تل‌آویو ندارد، اما موضع واحد و همبستگی آنان گام مثبتی برای نشان دادن چهره واقعی رژیم صهیونستی به جهانیان به شمار می‌رود.

وی افزود: «کشورهای عربی و اسلامی همچنین می توانند تلاش‌های خود را برای متقاعد کردن کشورهای عضو دائم شورای امنیت جهت اعلام موضع مشخص نسبت به کلاهک‌های هسته‌ای تل‌آویو به کار گیرند و با این اقدامات گام خود را برای محکومیت رژیم صهیونستی در عرصه جهانی کلید بزنند.»

نشست امنیت انرژی هسته‌ای امروز و فردا (23 و 24 فروردین ماه) در واشنگتن برگزار می‌شود و کشورهای اسلامی و عربی نیز همچون ترکیه، مصر، عربستان، اردن، مغرب، امارات و الجزایر در آن حضور پیدا می‌کنند.

+ نوشته شـــده در شنبه 90/7/30ساعــت 8:12 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
   1   2      >