سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عکس: گاز اشکآور اسرائیلی در میدان التحریر


+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/8/30ساعــت 5:40 عصر تــوسط سجاد قاسم زاده | نظر
اتهام جدید آمریکا علیه ایران

مقامات آمریکایی گفتند که دولت اوباما در حال تحقیق در این باره است که آیا ایران برای رژیم معمر قذافی در لیبی تسلیحات شیمیایی ارسال کرده است یا خیر؟

به گزارش ایسنا روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی و لیبایی گزارش داد: این خمپاره‌های ویژه که لیبی آنها را با گاز سمی خردل پر کرده است، در هفته‌های اخیر توسط انقلابیون در دو سایت در مرکز لیبی کشف شد. هر دو سایت تحت حفاظت شدید و نظارت 24 ساعته قرار دارد.
 
کشف این تسلیحات باعث آغاز تحقیقاتی به رهبری سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در خصوص چگونگی اکتساب آنها توسط لیبی شد.
 
یک مقام عالی رتبه‌ آمریکایی که مانند دیگر مقامات به دلیل حساسیت اتهام وارده از اشاره به نامش خودداری کرد در ادامه اتهامات اخیر به ایران مدعی شد که این خمپاره‌ها در ایران برای لیبی تولید شده‌اند.
 
یک مقام دیگر آمریکایی که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی دارد نیز در این زمینه ابراز نگرانی کرد.
 
واشنگتن پست با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران افزود:‌ محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه این اتهامات را تکذیب کرد.
 
وی در ایمیلی تاکید کرد: معتقدم این اظهارات ساخته آمریکایی‌هاست تا پروژه‌ی ایران هراسی را در منطقه و سراسر جهان تکمیل کنند.
 
مطمئنا این یک داستان بی‌اساس دیگر برای بدجلوه دادن جمهوری اسلامی ایران است.
 
یک مقام آمریکایی مدعی شد که احتمالا در اواخر جنگ هشت ساله عراق و ایران که در طول آن عراقی‌ها از گاز خردل و گازهای اعصاب علیه ده‌ها هزار سرباز ایرانی استفاده کردند، این خمپاره‌ها به لیبی فروخته شده است.
 
این اتهام در حالی مطرح می‌شود که ایران کنوانسیون بین‌المللی ممنوعیت تسلیحات شیمیایی را تصویب کرده است. 

+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/8/30ساعــت 5:40 عصر تــوسط سجاد قاسم زاده | نظر
بازگشت سپاه معاویه به شام

یکی از افسران فراری ارتش سوریه از تشکیل ارتشی برای عملیات مسلحانه در این کشور جهت براندازی نظام خبر داد.
 
 به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، شبکه الجزیره چهارشنبه 16 نوامبر (25آبان) به نقل از روزنامه "الشرق الاوسط" اعلام کرد: «یکی از افسران فراری ارتش سوریه از تشکیل ارتشی برای عملیات مسلحانه در این کشور جهت براندازی نظام خبر داد.»
این افسر فراری سوری به "الشرق الاوسط" گفت: «سرهنگ "ریاض الاسعد" از 2 روز قبل به سوریه باز گشته و اکنون در آنجا درحال فرماندهی عملیات نظامی است.»
"لؤی صافی" از اعضای شورای مخالفان سوریه به این روزنامه گفت: «شورای ملی دیدارهای بسیاری با سرهنگ "الاسعد" انجام داده و ما از اقدامات او آگاهیم و این شورا اعتراض چندانی به اقدامات نظامی ندارد.»
پایگاه اینترنتی ویژه شورای نظامی مخالفان سوریه به فرماندهی "الاسعد" در بیانیه ای از سوی "ریاض الاسعد" تاکید کرد: «علاوه بر وی 9 عضو دیگر با درجه سرهنگی به نامهای "مالک کردی"، "احمد حجازی"، "عرفات الحمود"، "عارف نور الحمود"، "عبدالرازق الرحمون"، " عبدالستار جمعیل یونسو"، "غسان" و "ماهر الرحمون" که بعنوان فرمانده گردان معاویه بن ابی سفیان در دمشق تعیین شده و "سرتیپ عمار الواوری" که فرمانده گردان ابابیل در حلب منصوب شده است، به این شورا پیوسته اند.»
در این بیانیه 24 بندی، هدف اصلی شورای نظامی براندزای نظام سوریه اعلام شده است.

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:28 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
امپراطوری پنهان چین در پاکستان

یک روزنامه پاکستانی در مقاله‌ای از گسترش نفوذ چین در بازارهای پاکستان خبر داده و از تسلط پکن بر این کشور ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش فارس، پایگاه خبری "تریبون" پاکستان با انتشار مقاله‌ای درباره گسترش نفوذ چین در پاکستان می‌نویسد: هر کس که ساکن اسلام‌آباد باشد نمی‌تواند حضور فزاینده چینی‌ها در این شهر را نادیده بگیرد.

در واقع، حضور چین به شکل بی‌سابقه‌ای در اغلب شهرهای مهم پاکستان دیده می‌شود و واقعیت این است که چین در حال گسترش فعالیت خود در پاکستان بوده و تا آستانه درب خانه‌ها آمده است.

افغانستان و پاکستان جزو حوزه نفوذ چین در آسیای جنوبی محسوب می‌شوند. حال سئوال اینجا است که آیا پاکستان برای چین تبدیل به اسرائیل یا سومالی خواهد شد؟
پاسخ به این پرسش بستگی به این دارد که آیا پاکستان نیز می‌تواند چیزی از این رابطه به دست آورد یا خیر؟

افزایش نیروی انسانی چین در پاکستان نشان‌دهنده گسترش حضور بخش حقوقی و شرکتی چین در بازار پاکستان است.


ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:27 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
دویچه وله: یک گلوله به پنجره کاخ سفید اصابت شده است

این گلوله سه‌شنبه در یکی از پنجره‌های نمای خارجی ساختمان پیدا شد. در محوطه کاخ سفید یک پوکه کروی دیگری هم پیدا شده است.
به گزارش جام نیوز، سایت دویچه وله چهارشنبه 16 نوامبر(25 آبان) نوشت: «محل اقامت رئیس‌جمهور آمریکا و خانوده‌ او هدف شلیک دست کم یک گلوله قرار گفته است.»
دویچه وله اضافه کرد: « به نقل از مقامات مسئول حفاظت از امنیت رئیس‌جمهور آمریکا، این گلوله سه‌شنبه (15 نوامبر/ 24 آبان) در یکی از پنجره‌های نمای خارجی ساختمان پیدا شد. در محوطه کاخ سفید یک پوکه کروی دیگری هم پیدا شده است.»
این سایت آلمانی افزود: «روز جمعه گذشته (11 نوامبر/ 20 آبان) شاهدان عینی چند شلیک در نزدیکی کاخ سفید شنیده و از فرار دو اتومبیل خبر داده بودند. یک اسلحه AK-47 پیشتر در این محوطه پیدا شده است. ارتباط این اسلحه با گلوله‌های پیداشده در کاخ سفید هنوز روشن نیست.»
در همین رابطه شبکه الجزیره به نقل از یک شبکه تلویزیونی آمریکایی از اصابت گلوله به یکی از پنجره های "کاخ سفید" و یافتن گلوله ای دیگر در نزدیکی کاخ، بدون اینکه به آن نفوذ کند، خبر داد.

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:25 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >