سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نگرانی آمریکا از آینده عراق بعد از خروج نیروهای نظامی خود

رئیس ستاد مشترک آمریکا: آینده عراق، بعد از خروج نظامیان آمریکایی تا آخر سال جاری نگران کننده است.
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، شبکه العربیه 16 نوامبر (25آبان) اعلام کرد: ژنرال "مارتین دمبسی" رئیس ستاد مشترک آمریکا در مورد آینده عراق گفت: «آینده عراق، بعد از خروج نظامیان آمریکایی تا آخر سال جاری نگران کننده است.»
"دمبسی" در ادامه افزود: «بدون شک ما از ارتش عراق پشتیبانی می کنیم و از تلاش های دیپلماتیک بین ایالات متحده و عراق حمایت خواهیم کرد ولی اگر نظرم را در مورد آینده عراق بعد از خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور سوال کنند، جواب می دهم نگرانم.»
از سوی دیگر "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا گفت: «دولت عراق آماده تسلط بر اوضاع و ایجاد امنیت به دست خودش، بدون حضور وسیع نظامی آمریکا در این کشور، می باشد.»

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:24 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
شهادت توفیق الهی و مایه برکت و عروج برتر است

حضرت آیة ا... خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیامی با گرامیداشت یاد شهدای سازمان جهاد خود کفایی سپاه پاسداران، بویژه سردار سرلشکر حسن مقدم خاطرنشان کردند:

محصول تلاشهای این عناصر ممتاز، هم اکنون در اختیار مردان جهاد است و تربیت شدگان آن مجموعه، از کفایت لازم برای ادامه آن خط نورانی برخوردارند.
به گزارش ایسنا متن پیام بدین شرح است:


بسم ا... الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
حادثه خونین در یکی از مراکز پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به شهادت جمعی از عناصر ممتاز آن سازمان و در پیشاپیش آنان سردار عالی قدر، دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا، سردار حسن مقدم انجامید، واقعیتی تلخ و اندوهبار بود.
آن جان برکفان نستوه با سینه گشاده و عزم راسخ همواره به پیشباز خطر شتافته و در دوران دفاع مقدس و پس از آن، هرگز احساس خستگی به خود راه ندادند. شهادت، بی شک برترین آرزوی آنان بود.
لیکن فقدان مردان بزرگ در هر کشور و جامعه ای برای آن مردم و آن کشور خسارت و تأسف بار است. ما همه در غم این عزیزان با خانواده های گرامی آنان شریک و همدردیم. خدا را شکر که محصول تلاشهای آنان هم اکنون در اختیار مردان جهاد است و تربیت شدگان آن مجموعه، از کفایت لازم برای ادامه آن خط نورانی برخوردارند.
عزیزان من؛ امیدوار به تفضل بی انقطاع حضرت حق و با استمداد از ارواح شهیدانتان، تلاش و همت را دو چندان کنید تا همه بیش از پیش بدانند که شهادت برای ما توفیق الهی و مایه برکت و عروج برتر است.
تسلیت صمیمانه خود را به بازماندگان و دوستان و همکاران این شهدا تقدیم می دارم.
سیدعلی خامنه ای
25/آبان/ 1390


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:23 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
سفری بودن بلند پایگان سابقه باستانی دارد!

در اخبار خواندم آقای احمدی نژاد در یک سخنرانی خصوصی و دوستانه در مجمع هواداران خویش، اسرار بر کناری آقای منوچهر متکی وزیرخارجه سابق را که در سفر خارجی سر میز ناهار یا شام وزیر خارجه کشور میزبان به او اطلاع داده، برملا کرده است.

دکتر احمدی نژاد گفته، چون چهار تن از دیپلماتهایی که ایشان موافق با عزیمت آنها به خارج نبوده در سفرش به خارج پناهنده شدند، ایشان از وزیر امور خارجه ای که به این مسایل دقت نمی کرده ناراضی بوده و انتصاب نامبرده هم از اول با آقای رئیس جمهوری نبوده است.آقای احمدی نژاد می گوید: در جلسه مهمی تصمیم به برکناری آقای متکی گرفته شده، اما جناب وزیر امور خارجه سه ماه سه ماه در سفر بوده و دست آقای رئیس جمهور به ایشان نمی رسیده که به وی ابلاغ کند قصد ندارد در کابینه اش ادامه خدمت دهد.بعد می گوید: وقتی به ایشان گفته اند که بهتر است پست معاونت را بپذیرند یا رئیس سازمان انرژی اتمی شوند، آقای متکی گفته یک تک پا می روم سنگال را هم ببینم آرزوی دیدن این کشور در دلم نماند، عقده نشود، آنجا می روند و آقای دکتر احمدی نژاد دستور می دهند ابلاغ مشارالیه تهیه و امضا شود، دوشنبه که برگشتند به جناب متکی ابلاغ گردد. ایشان (یعنی آقای دکتر متکی) می روند سنگال، از قرار از آثار باستانی و تاریخی و جاذبه های توریستی قاره آفریقا خوششان می آید. از همان جا به دفتر کارشان تلکس می زنند که دست نگه دارید. مأموریت مرا تمدید کنید، با رؤسای جمهوری های آفریقا اختلاطی بکنم، سیاست ایران را ابلاغ کنم، سر فرصت بازمی گردم.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:21 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
عرب ستیزی در اتحادیه عرب

در پی مخالفت شورای همکاری خلیج فارس با خواست دمشق برای برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب، سوریه اعلام کرد نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب را که درباره این کشور در مغرب برگزار خواهد شد، تحریم می کند و در آن شرکت نخواهد کرد.

اتحادیه عرب در اقدامی شتابزده، عضویت یکی از اعضای مهم را به حالت تعلیق درمی آورد. سوریه یکی از اعضای مؤسس این اتحادیه است. این تشکل عربی در اقدامی جهت دار، در حالی سختگیریهای فاقد منطق و عقلانیت اسلامی- عربی را علیه دمشق اتخاذ کرده است که این کشور از آخرین طرح این تشکل استقبال و اعلام آمادگی نمود تا با هیأت اعزامی آنها مذاکره کند، ولی اعضای این کلوپ سیاسی منطقه ای در اقدامی غیرمنتظره، موضوع تعلیق سوریه را مطرح نمودند.

 

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:18 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت 5000 واحد مسکونی در قدس

برخی منابع خبری فاش کردند که رژیم صهیونیستی مناقصه هایی را برای ساخت 5000 واحد مسکونی جدید در شهر قدس اشغالی و مناطق پیرامون آن برگزار کرده است.
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، رادیو داخلی اسرائیل 16 نوامبر(25آبان) اعلام کرد؛ وزارت مسکن اسرائیل مناقصه هایی را برای احداث هزارن واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی و شهرک های "مودیعین" و "کفار سابا" برگزار کرده است.
منبع مذکور اشاره کرد: 750 واحد مسکونی در کوه "ابو غنیم" که شهرک "هارحوما" واقع در جنوب قدس در آنجا قرار دارد، احداث می شود و 65 واحد نیز در "بسگات زئیف" واقع در اراضی قدس اشغالی ساخته می شود.
لازم به ذکر است که برگزاری این مناقصه ها در راستای طرح ساخت 60 هزار واحد مسکونی در شهر قدس طی 10 سال آینده به منظور تحقق "پروژه بزرگ قدس 2020" صورت می گیرد.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:16 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >