سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فریاد شبانه \لبیک یا شهید\ درخیابان های عربستان

به گفته شاهدان عینی نظامیان رژیم سعودی در آستانه آغاز ماه محرم از اکثر مناطق استان القطیف در شرق عربستان پس از درگیریهای که به شهادت چهار نفر منجر شد عقب نشینی کردند.

به گزارش مهر در این گزارش سعی داریم به پوشش مهمترین تحولات عربستان سعودی در 24 ساعت گذشته به نقل از پایگاه مختلف خبری بپردازیم.

عقب نشینی نظامیان سعودی از القطیف

خبرگزاری فرانسه امروز در گزارشی به عقب نشینی تانکها، خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی از شهرهای الشویکه و العوامیه در استان القطیف (شرق عربستان) اشاره کرد.

منابع حقوقی و شاهدان عینی اعلام کردند که شب گذشته (یکشنبه) نظامیان سعودی در آستانه ماه محرم الحرام از این مناطق عقب نشینی کرده اند. مناطق الشویکه و العوامیه در استان القطیف طی هفته گذشته شاهد درگیریهای شدیدی میان نیروهای امنیتی و مردم بود که طی آن چهار جوان شیعه کشته شدند. نیروهای امنیتی همچنین از برچیدن ایستهای بازرسی و نقاط گشت نیروهای امنیتی در استان القطیف خبر می دهند.

بر این اساس نظامیان سعودی به طور کامل منطقه الشرقیه را ترک نکرده و به سوی شهر دمام (از دیگر شهرهای شیعه نشین شرق عربستان) حرکت کرده اند.

تظاهرات شبانه در بزرگداشت شهیدان کرامت

شب گذشته جمعی از جوانان شهر القطیف برای بزرگداشت خون شهدای روزهای اخیر تظاهراتی را انجام دادند. در این راهپیمایی تظاهرات کنندگان شمع روشن کرده و تصاویر شهیدان را در دست گرفته بودند.

به گزارش پایگاه خبری العوامیه، تظاهرات کنندگان در این تجمع بر تداوم تحرکات مسالمت آمیز خود تا زمان تحقق تمامی خواسته هایشان تاکید کردند و لزوم آزادی تمامی زندانیان سیاسی را یادآور شدند.

تظاهرات کنندگان در این تجمع شعارهای "لبیک یا شهید"، "قصاص برای قاتلان مردم" و "هیهات منا الذله" را بارها فریاد کشیدند. مردم استان القطیف روز گذشته همچنین به صورت گسترده در مراسم تششیع پیکر پاک "علی عبدالله آل قریرص" و "منیب عثمان آل عدنان" شرکت کرده بودند.

تحریم روزنامه الیوم عربستان به علت انتشار کاریکاتور اهانت آمیز

از سوی فعالان سعودی در شبکه های اجتماعی با اشاره به انتشار کاریکاتور اهانت آمیز علیه مردم شهر القطیف در روزنامه الیوم عربستان خواستار تحریم این روزنامه شدند.

به گزارش شبکه خبری الراصد این روزنامه اخیرا کاریکاتوری را منتشر کرده بود که در آن مردم ساکن شهر القطیف که اکثریت آنها شیعه هستند خرابکار و آشوبگر معرفی شده بودند که از سوی کشورهای خارجی هدایت می شوند.

در تحولی دیگر، "جمعیت توسعه و تغییر" از گروههای مخالف سعودی وزارت کشور را مسئول شهادت چهار جوان سعودی با تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی دانست.

از سوی دیگر، "شیخ فیصل العوامی" از علمای شیعه منطقه شرقیه عربستان مقامات رژیم آل سعود را عامل اصلی خفقان موجود در این کشور دانست. وی از مقامات سعودی خواست به مسئولیتهای خود در قبال از بین بردن تمامی مظاهر خشونت و تنش ایجاد شده پایبند باشند.

خاطرنشان می شود در جریان تظاهرات اخیر در شرق عربستان برای نخستین بار از آغاز اعتراضات چهار جوان سعودی به نامهای "آل قریرص" 26 ساله از شهرک العوامیه، "منیب آل عدنان" 20 ساله از شهرک الشویکه، "ناصر المحیشی" 19 ساله و "علی الفلفل" 24 ساله به دست نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند. منطقه شرقیه از مناطق نفت خیز عربستان است که شیعیان سعودی در آن حضور جدی دارند. شیعیان در مجموع 10 درصد از جمعیت 26 میلیونی عربستان را شامل می شوند که در آغاز اعتراضات تظاهرات هایی در حمایت از مردم بحرین انجام دادند.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/9/7ساعــت 4:31 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
دست کاظم جلالی در جیب حسینیان


+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/9/7ساعــت 4:30 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
ثبت نام حسنی مبارک از تل آویو برای انتخابات مصر

به گزارش قدس انلاین به نقل ازمهر  , بررسی اسناد موجود در پایگاه الکترونیکی کمیته عالی انتخابات مصر نشان می دهد فردی با مشخصات کامل "حسنی مبارک" از فلسطین اشغالی برای شرکت در انتخابات و دادن رای ثبت نام کرده است.

بر این اساس، این فرد که به نظر می رسد کارت شناسایی ملی دیکتاتور مخلوع و ریزترین اطلاعات مربوط به زندگی و محل اقامتش را در اختیار داشته به سایت کمیته عالی انتخابات وارد شده و برای رای دادن پروفایلی ایجاد کرده است.

این فرد ناشناس که در رژیم اسرائیل حضور دارد شماره 14 رقمی شناسایی مبارک و محل اقامتش در منطقه "مصر الجدید" را دقیقا به همراه داشته است.

ثبت نام حسنی مبارک برای رای دادن در انتخابات جنجال رسانه ای داغی را در مصر ایجاد کرده و برخی معتقدند فردی که از فلسطین اشغالی به جای مبارک ثبت نام کرده تمامی اطلاعات وی را در اختیار داشته و با این اقدام در نظر داشته پیامی معنی دار و خاص برای مردم مصر داشته باشد.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/9/7ساعــت 4:28 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
دو توصیه رهبر معظم انقلاب به نیروی دریایی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار فرمانده و مسئولان نیروی دریایی ارتش با اشاره به حرکت پیش رونده و بسیار مثبت نیروی دریایی پس از انقلاب خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی به ملت و مسئولان کشور عزت داد و ایران به برکت همین عزت نفس یک تنه در مقابل اراده بزرگترین مستکبران و استعمارگران ایستاده و اراده آنان را درهم شکسته است. 

فرمانده کل قوا در این دیدار که در سالروز هفتم آذر، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، انجام شد، تأمین امنیت در آبهای جنوب کشور را حائز اهمیت دانستند و افزودند: چنانچه امروز عرصه و امتحانی مانند 7 آذر، پیش بیاید عملکرد نیروی دریایی بسیار شیرین تر و با شکوه خواهد بود که نشانه های این توانمندی هم اکنوان واضح و روشن است. 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سابقه استعمارگران خصوصاً انگلیس در تحقیر ملتها، از بین بردن سابقه تمدنی و مواریث گذشته، القاء ناتوانی ملی و تسلط بر منابع و منافع آنان خاطرنشان کردند: در دوران حکومت قاجار و بویژه پهلوی مقامات کشور در مقابل خواست سلطه گران ذلیل بودند و اگر ملتی در مقابل دشمن احساس ضعف کند کاری از پیش نمی برد اما انقلاب اسلامی عزت را به ایران هدیه کرد و همه باید قدر این عزت را بدانند. 

فرمانده کل قوا در این دیدار دو توصیه مهم هم به نیروی دریایی ارتش و سپاه داشتند: 1- در انجام مأموریتها، جدیت و اهتمام مضاعف داشته باشید 2- ساخت درونی خود را از لحاظ افزایش مهارتهای گوناگون، توانایی علمی، عزم و اراده جدی و تدین مستحکم کنید. 

پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، امیر دریادار سیاری با اشاره به حماسه ی 7 آذر سال 1359، از حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آبهای آزاد، اشراف اطلاعاتی به مرزهای آبی، تقویت توان دفاع موشکی نیروی دریایی، تشریک مساعی و همدلی بین نیروهای دریایی ارتش و سپاه و برنامه های آتی این نیرو برای حضور در آبهای فرامنطقه ای گزارشی را ارائه کرد.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/9/7ساعــت 4:28 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
قائم مقام بانک مرکزی مغز متفکر اختلاس نیست

سخنگوی دستگاه قضا در مورد نوع اتهام و زمان صدور کیفرخواست به دادگاه برای 50 متهم اصلی پرونده فساد مالی بزرگ گفت: اخلال در نظام اقتصادی کشور، اتهام اصلی این متهمان است و تا یک ماه آینده پرونده این افراد تعیین و تکلیف می شود.

به گزارش مهر حجت السلام غلامحسین محسنی اژه ای بعد از ظهر دوشنبه در بیست و دومین نشست خبری خود در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا با نیروهای بسیار زیادی برای دستگیری جوانفکر انجام شده و آیا این مدیرمسئول آنقدر خطرناک بوده، گفت: بخشی از این پرونده در حال رسیدگی است.

قائم مقام بانک مرکزی مغز متفکر اختلاس نیست

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه متهمان در اعترافات خود مدعی شده اند که مغز متفکر در پرونده فسادمالی اخیر قائم مقام بانک مرکزی (سیدحمید پورمحمدی) بوده و آیا قوه قضائیه هم به این نتیجه رسیده است گفت: ما به چنین چیزی نرسیدیم و تایید نمی کنیم.

50 متهم پرونده فساد مالی متهم به اخلال در نظام بانکی کشور هستند

دادستان کل کشور در پاسخ به اینکه 50 متهمی که برای آنها قرار مجرمیت صادر شده است چه اتهاماتی داشته اند گفت: سعی می کنیم تا یک ماه آینده بخشی از پرونده کیفرخواست صادر شود. البته باید این را هم مد نظر داشته باشیم که صدور کیفرخواست برای این 50 متهم کار بسیار مشکلی است و باید مراحل قانونی زیادی طی شود.

محسنی اژه ای اظهار داشت: اگر دادستان تایید کند و پرونده این افراد به دادگاه برود تعدادی به جرم اخلال و گروهی هم به عنوان معاون جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور معرفی شده اند. البته برخی پیش بینی کرده اند که مثلا دو نفر در این پرونده اعدام می شوند که پیش بینیها مشکلی ندارد ولی باید منتظر رای دادگاه باشیم. بر اساس ماده دو قانون اخلالگران باید به این پرونده رسیدگی شود.

قوه قضائیه پرونده تخلفات انتخاباتی را خارج از نوبت رسیدگی می کند

سخنگوی دستگاه قضا در مورد تشکیل کمیته ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی گفت: بنده مسئول ستاد نیستم ولی هر سال همین اقدامات در چارچوب قوه قضائیه انجام می شود و این جزو وظایف دستگاه قضا است.

وی افزود: برای تایید صلاحیت کاندیداها از چندین مرجع استعلام می شود که یکی از آنها دادستانی کل کشور در قوه قضائیه است. همچنین در ماده 67 قانون انتخابات قوه قضائیه مکلف شده که با همکاری دستگاههای مسئول برای پیشگیری از جرادم انتخاباتی اقدام کند.

اژه ای گفت: قوه قضائیه بر اساس ماده 17 قانون انتخابات رسیدگی به جرائم انتخابانی را باید خارج از نوبت انجام دهد. برای همین ستاد ویژه ای برای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی تشکیل شده است.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: تاکنون گزارشی از تخلفات انتخاباتی به دستگاه قضائی کشور نشده است.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/9/7ساعــت 4:27 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
   1   2   3   4   5   >>   >