سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعلام آمادگی ایران برای تاسیس پلیس مشترک کشورهای عضو اکو (اکوپل)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار ”اسماعیل احمدی مقدم" در اولین نشست روسای پلیس کشورهای عضو اکو با اشاره به اهمیت کشورهای این منطقه اظهارداشت: سرعت و رشد توسعه اقتصادی و روابط بین این کشورها و همچنین ظرفیت های فراوان به لحاظ اقتصادی و نیزپیشینه تاریخی و اشتراکات فرهنگی می تواند سبب ارتقاء میان کشورهای این سازمان شود.

وی از امنیت به عنوان مهمترین عامل شکوفایی و پیشرفت های علمی، فنی، اقتصادی و اجتماعی نام برد و گفت: عدم امنیت نه تنها نشاط جامعه را از بین می‌برد بلکه باعث بروز مخاصمه در درون و میان کشورها می‌شود از سوی دیگر عدم تامین امنیت می‌تواند هم‌افزایی مثبت میان کشورها را به روند معکوس مبدل کند.

به گفته فرمانده ناجا،‌اساساً همکاری ها و تربیت روح همکاری و گسترش آن در تمام زمینه ها خصوصاً امنیت می تواند رشد، شکوفایی و روحیه برادری را ارتقاء می دهد.

سردار مقدم با بیان اینکه نبود امنیت بهانه‌ای برای مداخله دیگر کشورهای بیگانه است، گفت: از دیرباز کشورهای بیگانه با بهانه ایجاد امنیت و برای رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی خود در منطقه حضور یافتند.

وی افزود: با بیش از یک دهه حضور نیروهای خارجی در منطقه، نه تنها امنیت در منطقه با حضور نیروهای خارجی ارتقاء نیافته بلکه سطح نزولی پیدا کرده است.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: توسعه موادمخدر و گسترش تروریسم از دستاوردهای حضور بیگانگان است و آنان به بهانه مبارزه با تروریسم و برای تحقق اهداف خود در منطقه حضور داشتند.

سردار مقدم، ایجاد تفرقه میان کشورها و سیاست قدیمی تفرقه بینداز، آقایی کن را از اهداف بیگانگان عنوان کرد.

فرمانده ناجا با اشاره به روند فزاینده تولید و توزیع موادمخدر به رغم حضور قدرت های نظامی بزرگ دنیا، گفت: از زمان حضور قدرت های نظامی بزرگ دنیا به بهانه مبارزه با تروریسم، تولید تریاک از 200 تن به بیش از هشت هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه موادمخدر بستر ساز جرایم است، گفت: طی چند سال اخیر، جمهوری اسلامی ایران برای عدم ورود موادمخدر به کشور سرمایه‌گذاری زیادی در مرزهای شرقی انجام داده است.

سردار مقدم تصریح کرد: بنابر آمارهای UNODC در شش سال گذشته 62 درصد از موادمخدر وارد ایران می‌شد که بخشی از آن مصرف و بخش دیگر به صورت ترانزیت از کشور خارج می‌شد اما امروزه این رقم به نصف کاهش یافته است که با تکمیل روند انسداد مرزها این روند کاهش می‌یابد.

فرمانده نیروی انتظامی درباره جرایم اینترنتی گفت: جرایم اینترنتی بخش جدیدی است که به جرایم افزوده شده است و برخی کشورها با استفاده از اینترنت و ایجاد جنگ روانی فضای کشورهای هدف را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه ترورهای اخیر تروریست‌ها از بستر اینترنت استفاده می‌کردند، گفت: امروزه جرایم گسترده مالی، جذب تروریسم، آموزش و تامین منابع تروریسم و ساماندهی جرایم از طریق اینترنت انجام می‌گیرد به گونه‌ای که شاهد بودیم در چند ترور که در کشور ایران رخ داد عمدتا افراد از بستر اینترنت استفاده می‌کردند.

سردار مقدم با اعلام آمادگی نیروی انتظامی ایران برای تشکیل «اکوپل» ـ پلیس مشترک کشورهای عضو اکو ـ گفت: جریان پولشویی، جرایم سازمان‌یافته و مساله تروریسم مربوط به یک کشور نیست و ایجاد سامانه اطلاعاتی مشترک و افزایش همکاری در حوزه‌های اطلاعاتی می‌تواند در انهدام و دستگیری باندها موثر باشد.

فرمانده ناجا در حاشیه این اجلاس با بیان اینکه تشکیل «اکوپل» به تصویب کشورهای عضو اکو رسیده است، گفت: لازم بود که نمایندگان پلیس روسای کشورهای عضو در یک گردهمایی جمع شوند تا با حضور نمایندگان بحث اساسنامه تدوین شود.

وی با بیان اینکه این اجلاس دو روزه با هدف ایجاد توافقات اولیه و ایجاد بستر همکاری و همچنین تقویت امنیت مشترک ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: همکاری میان کشورهای عضو اکو موجب هم‌افزایی می‌شود.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/9/7ساعــت 4:27 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
افزایش تنش در روابط پاکستان و آمریکا

صدای آمریکا: «پاکستان دو هفته به امریکا فرصت داده است تا یک پایگاه هوایی خود در استان بلوچستان را تخلیه کند. یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان به شدت حمله ناتو در خاک پاکستان را محکوم کرد و به وزارت خارجه دستور داد شدیدا به ناتو وامریکا اعتراض کند. به دنبال آن وزارت امور خارجه سفیر امریکا در پاکستان را احضار کرد.»
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، شبکه دولتی صدای آمریکا یکشنبه 27 نوامبر (6 آذر) در خبری اعلام کرد:
تنش اخیر میان آمریکا و پاکستان ناشی از حمله هلی کوپترهای ناتو به دو پست بازرسی پاکستان است. این حمله بعد از نصف شب شنبه در منطقه ای در نزدیکی مرز افغانستان روی داد. در این حمله بیش از 20 سرباز کشته وبیش از 10 سرباز دیگر مجروح شدند. پاکستان در اقدامی تلافی جویانه دو گذرگاه مرزی با افغانستان را بست وحرکت کاروانهای تدارکاتی ناتو که راهی افغانستان بودند به مدت نامعلومی متوقف شد. بنا بر این گزارش پاکستان دو هفته به امریکا فرصت داده است تا یک پایگاه هوایی خود در استان بلوچستان را تخلیه کند. یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان به شدت حمله ناتو در خاک پاکستان را محکوم کرد و به وزارت خارجه دستور داد شدیدا به ناتو و امریکا اعتراض کند. به دنبال آن وزارت امور خارجه سفیر امریکا در پاکستان را احضار کرد.

+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/9/6ساعــت 11:0 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
اکبر گنجی: همسویی اپوزیسیون با فشار های جهانی یعنی؛ ترور دانشمند

اکبرگنجی: اینکه ایران به مرحله حساس وتعین کننده ای از برنامه اتمی رسیده است در گزارش آژانس نیامده است و اگر دوستان در اپوزیسیون مدعیات و اطلاعات مستقلی دارند بگویند تا جهانیان مطلع شوند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، صدای آمریکا 16 نوامبر( 25آبان) به موضوع صدور دو بیانیه از طرف مخالفین نظام در مورد موضوع حمله نظامی و برنامه اتمی ایران که توسط "اکبر گنجی" و "کاظم علمداری" نوشته شده بود پرداخت.

کاظم علمداری با تشریح بیانیه صادر شده عنوان کرد: «ما ضمن محکومیت حمله نظامی به ایران عامل تمام مشکلات را در درون ایران می دانیم.(!) تمام نیروها از جمله آقای موسوی عقیده دارند این ماجراجویی ها خاص مردم ایران نیست و باید یک رفراندام برگزار کرد و در آن این سئوال را مطرح کرد شما شغل می خواهید یا امنیت یا صلح؟ یا انرژی اتمی؟ که مسلما مردم به انرژی اتمی رای منفی می دهند. انرژی اتمی صرفه اقتصادی ندارد.»
اما "اکبر گنجی" ضمن انتقاد از اعلامیه "کاظم علمداری" گفت: «سه انتقاد به اعلامیه شما مطرح است: اول نگاه شما به برنامه هسته ای 2- راهبرد پیشنهادی 3- اینکه همه برجستگان سیاسی داخل کشور طرفدار شما هستند.»
او به تشریح نکات ارائه شده پرداخت و ادامه داد: «اما نگاه شما به مسئله اتمی شامل این نکات است: 1- ایران از "ان پی تی" تخطی کرده است 2- برنامه اتمی ایران دارای وجوه نظامی است 3- انحراف برنامه اتمی ایران به مسیر نظامی 4- برنامه اتمی ایران در مرکز تنش زا قرار دارد 5- ایران کانون های بی ثبات ساز را در جهان حمایت می کند 6- ایران صلح ستیزی را در جهان دنبال می کند7- ایران شعله های جنگ محتمل را بر خواهد انگیخت 8-ایران تهدیدی علیه صلح جهانی است.
در گزارش آژانس هیچ یک از این نکات وجود ندارد. فرض کنید رهبری ایران می خواهد صلح جهانی را به خطر بیاندازد با چه ابزاری این کار را می خواهد انجام دهد؟»
او در ادامه گفت: «و اینکه ایران به مرحله حساس و تعیین کننده ای از برنامه اتمی رسیده است در گزارش آژانس نیامده است و اگر دوستان دلایل و اطلاعات مستقلی دارند بگویند تا جهانیان مطلع شوند.»
و پیشنهاد راهبردی شما در مورد همسو کردن اپوزیسیون با فشار های جهانی، من از آقای علمداری می پرسم؟ یکی از فشار های جهانی ترور دانشمندان اتمی ایران و انفجار در مراکز اتمی ایران است شما تایید می کنید.؟
و نکته سوم شما اینکه برجستگان سیاسی در داخل این نامه را تایید کرده اند. فعالین برجسته داخل از جمله "هدی صابر"، "عیسی سحرخیز" و "مصطفی تاج زاده" در زندان هستند و نظر آنها این است که با سرباز و کوله پشتی نمی شود دموکراسی را به جایی برد.
گفتنی این گونه اظهارات در آستانه انتخابات یک التماس اصلاح طلبان برای برگشت به بازار انتخابات ارزیابی می شود.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/9/6ساعــت 10:57 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
دستگیری پیرزنی با 600 فقره تجهیزات نظامی
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف 206 دستگاه شوکربرقی ، 373 قوطی افشانه نظامی و تعدادی ابزار نظامی از زنی میانسال در کرمانشاه خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار کشوری، درباره کشف تجهیزات نظامی در شهر کرمانشاه گفت: در پی کسب اخبار و اطلاعاتی توسط ماموران یگان ویژه انتظامی استان کرمانشاه مبنی بر نگهداری مقادیر فراوانی تجهیزات نظامی توسط زنی میانسال، بررسی موضوع در دستورکار ماموران این یگان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: سرانجام با پیگیری ماموران، در شنبه شب گذشته متهم سوار بر یک‌دستگاه سواری مسافربر در میدان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه شناسایی و خودرو حامل وی متوقف شد که در بازرسی‌های به عمل آمده از خودرو تعداد 373 قوطی اسپری، 206 دستگاه شوکربرقی، هشت رشته دستبند، تعدادی علایم شیطان‌پرستی، دو حلقه سی‌دی نرم‌افزار مخصوص تهیه تجهیزات نظامی، یک عدد دهنی بی‌سیم خودرویی و دو عدد کپسول شبیه کپسول‌های انفجاری کشف و ضبط شد.

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، تحقیقات اولیه به‌عمل آمده از متهم حکایت از تعلق اقلام مکشوفه به پسر زندانی وی دارد اما بررسی‌های تکمیلی برای روشن‌شدن کامل ابعاد پرونده در دستور کار پلیس استان قرار گرفته است.

کشوری همچنین از دستگیری سارق 540 میلیون ریال کارت شارژ اعتباری تلفن همراه که در تهران به‌سرقت رفته بود خبرداد و گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده نیابتی از استان تهران به آگاهی کرمانشاه مبنی بر به ‌سرقت رفتن تعداد فراوانی کارت شارژ تلفن همراه متعلق به یک شرکت ارتباطی، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران شعبه 4 اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد : تحقیقات به‌عمل آمده حاکی از آن بود که پس از سرقت تعداد فراوانی کارت شارژ تلفن همراه به ارزش 540 میلیون ریال در یک ترمینال مسافربری در تهران، تعدادی از سیم‌کارت‌ها در شهر کرمانشاه فروش رفته است و به همین دلیل پیگیری موضوع و دستگیری سارق به پلیس آگاهی کرمانشاه ارجاع داده شد.

به گفته کشوری ماموران در بررسی‌های خود دریافتند فروشنده کارت شارژها هنگام توزیع و فروش کارت شارژ در نقاط مختلف سطح شهر کرمانشاه از یک‌دستگاه پراید استفاده کرده است که در این رابطه با استعلام از سایت‌های اطلاعاتی مالک پراید شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهارداشت: متهم در بازجویی‌های به‌عمل آمده صراحتا به سرقت 540 میلیون ریال کارت شارژ اعتباری در پایتخت اعتراف کرده است.

کشوری با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم تعداد هشت‌هزار عدد کارت شارژ اعتباری تلفن‌همراه به ارزش 200 میلیون ریال کشف و ضبط شده است، گفت: متهم پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع‌قضایی شد.

+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/9/6ساعــت 10:56 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
وزارت خارجه انگلیس ایران را تهدید کرد
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه)، با تصویب طرح کاهش روابط با انگلیس، وزارت امور خارجه را موظف کردند ظرف دو هفته روابط سیاسی ایران را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل دهند. وزارت امور خارجه‌ انگلیس در بیانیه‌ای که پس از تصویب طرح کاهش روابط با انگلیس در مجلس شورای اسلامی ایران صادر کرد، تصمیم مجلس ایران برای " اخراج سفیر" انگلیس را " تاسف آور" خواند.
سرویس سیاست خارجی – وزارت خارجه انگلیس در واکنش به مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی در رابطه با کاهش سطح روابط ایران و انگلیس به تهدید لفظی ایران پرداخت .

به گزارش تابناک ، وزارت امور خارجه‌ انگلیس در بیانیه‌ای که پس از تصویب طرح کاهش روابط با انگلیس در مجلس شورای اسلامی ایران صادر کرد، تصمیم مجلس ایران برای " اخراج سفیر" انگلیس را " تاسف آور" خواند.

بر اساس این گزارش ، وزرات امور خارجه‌ انگلیس در این بیانیه همچنین به تهدید لفظی علیه ایران پرداخته و نوشته است اگر دولت ایران بر این مبنا اقدام کند ما در مشورت با شرکای بین المللی‌مان شدیدا و قاطعانه به آن پاسخ خواهیم داد.

وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه به جای اعتراف به اقدامات خصمانه خود علیه ایران ، سعی در فرافکنی کرده و نوشته است که این اقدام "کمکی به پاسخگویی" به آنچه " نگرانی‌های بین المللی درباره برنامه‌ هسته‌یی ایران و سوابق حقوق بشری آن" خوانده شده است، کمکی نخواهد کرد.

حال اینکه که این ایران است که با این اقدام به انگلیس نشان داده است که تحریم بانک مرکزی ایران هیچ کمکی به حل موضوع هسته ای و یا کوتاه آمدن در برابر غربی نخواهد کرد و ایران همچون کشوری مستقل درباره کشورهایی که علیه دولت و ملت ایران اقدام خصمانه انجام می دهند ، تصمیم گیری خواهد کرد و سیاست های خود را در تهران تنطیم می کند و نه در دربار پادشاهی انگلستان .

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه)، با تصویب طرح کاهش روابط با انگلیس، وزارت امور خارجه را موظف کردند تا علاوه بر به حداقل رساندن روابط اقتصادی و بازرگانی با این کشور، ظرف دو هفته روابط سیاسی ایران را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل دهند.
رسانه های انگلیس در نخستین واکنش این اقدام ایران را انتقام تهران از لندن خوانده بودند.

در بررسی کلیات طرح کاهش روابط با انگلیس، 179 نماینده به آن رای مثبت و چهار نماینده به آن رای منفی دادند. پس از تصویب کلیات این طرح که یازده رای ممتنع داشت، نمایندگان فریاد مرگ بر انگلیس سر دادند.

بر اساس این طرح، وزارت خارجه موظف به کاهش روابط سیاسی با دولت انگلیس در سطح کاردار است.

+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/9/6ساعــت 10:55 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >