سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیماری 30 درصد مبتلایان به صرع در برابر دارو مقاوم است

خبرگزاری پانا: بنیانگذار رشته مغز و اعصاب کودکان کشور گفت: 25 تا 30 درصد از مبتلایان به صرع، بیماریشان از نوع مقاوم است که به هیچ دارویی پاسخگو نیست.

 

به گزارش خبرگزاری پانا محمد غفرانی پیش از ظهر امروز در یازدهمین کنگره ملی مغز و اعصاب کودکان در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) درباره مسائل مطرح شده در صرع کودکان اظهار داشت: بیماری صرع ممکن است خاستگاه‌های متفاوتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید در تشخیص صرع تعجیل کرد، ابراز داشت: صرع هم در کودکی و هم در بزرگسالی دارای تبعاتی است.

غفرانی با بیان اینکه اگر تشخیص صرع واقعیت نداشته باشد و یک شخص را به اشتباه بیمار مصروع تشخیص دهیم آسیب‌های فردی و اجتماعی فراوانی به همراه دارد، یادآور شد: استفاده از دارو در همه جای دنیا گام نخست در درمان بیماری است و اگر دارو تاثیرگذار نباشد راه درازی برای درمان در پیش داریم.

وی با اشاره به اینکه برای درمان صرع حداقل باید دو سال دارو مصرف کرد، ابراز داشت: باید خانواده بیمار هم آموزش ببینند چرا که ممکن است داروی تجویز شده اثرگذار نباشد و بیمار را باید از این موارد مطلع کرد.

غفرانی با بیان اینکه وعده دارویی کودک را زمانی که در خانه است تجویز کنید، تصریح کرد: از تجویز و استفاده دارو در زمانی که کودک در مدرسه است اجتناب شود.

وی با اشاره به اینکه داروی "فتوباربیتال"از داروهای مورد استفاده در بیماری صرع است، افزود: سال آینده صدمین سال تولد این دارو است.

غفرانی ادامه داد: برخی از انواع صرع نیاز به درمان مادام العمر دارد.

بنیانگذار رشته مغز و اعصاب کودکان کشور گفت: 25 تا 30 درصد از مبتلایان به صرع ، مبتلابه صرع از نوع مقاوم هستند که به هیچ دارویی پاسخگو نیست.

وی با اشاره به اینکه جراحی آخرین مرحله درمان در بیماری صرع است، ادامه داد: بیمار صرع تنها با صرع دست به گریبان نیست بلکه اختلالات رفتاری، درگیری درون خانواده، عوارض یادگیری و اجتماعی از دیگر مشکلاتی است که بیمار صرع با آن مواجه است.

غفرانی یادآور شد: 20 درصد از بیمارانی که در بخش مغز و اعصاب بیمارستان‌های کودکان بستری هستند، مبتلا به صرع هستند.

وی خاطرنشان کرد: با پیشرفت‌های علمی که وجود دارد تمام امکانات درمانی دنیا، در ایران هم قابل دسترسی است و در بیماری صرع، تشخیص حرف اول را می‌زند و تشخیص هرچه زودتر انجام شود درمان و اقدام به موقع می‌تواند کارساز باشد.

بنیانگذار رشته مغز و اعصاب کودکان کشور اذعان داشت: انجمن مغز و اعصاب کودکان کشور دارای 50 عضو دائم و 100 دانش آموخته در سراسر کشور است.

یازدهمین کنگره ملی مغز و اعصاب کودکان 25 تا 27 آبان در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال برگزاری است.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:13 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر