سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وهابیت دشمن مشترک صوفیه و شیعیان

خبرگزاری پانا، شیخ مصطفی محمد طاهر الصافی "شیخ طریقه الهاشمیه" مصر با بیان اینکه ما و شیعیان یک دشمن مشترک به نام فرقه وهابیت داریم خواستار طرحی برای برخورد با این فرقه انحرافی شد.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری پانا، هیئت محبان اهل بیت مصر که به کشورمان سفر کرده اند با علی اکبر ولایتی دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
 در این دیدار دکتر ولایتی با تشریح چگونگی تاسیس دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت، شورای مرکزی این مجمع هفته آینده در تهران تشکیل جلسه خواهد داد تا آخرین تحولات مربوط به بیداری اسلامی را بررسی کند.

 

وی افزود: برای شما به عنوان بخشی از نمایندگان مردم مصر احترام قائلیم و معتقدیم که مصر هم اینک پرچمدار بیداری اسلامی در جهان عرب است. می دانیم که جهان عرب در تعیین جهت گیری خود به مصر می نگرد. اگر آینده مصر آینده ای انقلابی و اسلامی  باشد، آنگاه فضای حاکم بر جهان عرب نیز چنین خواهد بود. ما به آینده مصر بسیار امیدواریم. نقش مصر در ایجاد وحدت اسلامی و تقریب میان مذاهب اسلامی بسیار محوری است.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: نقش شما در این روند بسیار مهم است. ما به جریان های افراطی در جهان اسلام به دیده تردید و ابهام می نگریم و نسبت به ارتباط برخی از آنها با قدرت های بیگانه تردید داریم زیرا هیچ جریان اصیل اسلامی از ایجاد تفرقه میان مسلمانان خشنود نمی شود و از آن سود
نمی برد لذا اصل وحدت اسلامی برای ما بسیار مهم است. زیرا  اختلاف جوهری میان مذاهب مختلف اسلامی اعم از شیعه  و سنی وجود ندارد.
در ادامه، ابوالغرائم رهبر طرق عرفانی – صوفی مصر با اشاره به دیدارهای گذشته خود از ایران اعلام داشت :
از سال 1999 جبهه ای به عنوان اصلاح طریقه های عرفانی – صوفی تشکیل دادیم. در بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم  که دو دشمن داریم یکی خارجی است، یعنی صهیونیسم، صلیبی ها و آمریکا، و دیگری دشمنی است که در داخل امت اسلامی است. اما  در سیر اهداف دشمنان خارجی  حرکت می کند یعنی وهابی ها که 32 کتاب علیه وهابیت و فعالیت های آنان به رشته تحریر در آوردیم.
وی افزود: در انقلاب مصر وهابی ها فتوا دادند که هرگونه خروج علیه حاکم  (حسنی مبارک ) حرام است اما پس از پیروزی مردم مصر، آمریکا و غرب به آنان فرمان دادند که با انقلاب همراهی کنند، لذا  مواضعشان تغییر کرد.
رهبر طرق عرفانی – صوفی گفت: ما تظاهرات میلیونی برگزار کردیم که شعار آن دوستی فیمابین ملت مصر بود در این تظاهرات میلیونی برخی از مسیحیان مصر نیز با ما همراهی کردند پس از آن حزب آزادی مصر را تشکیل دادیم. ما از طرفداران تشکیل دولت فاطمی در شمال آفریقا هستیم .
این رهبر صوفی تاکید کرد: مصر قلب جهان اسلام است به همین دلیل هدف توطئه های جهانی قرار داشته است . اما این طرق صوفی و محبان اهل بیت بوده اند که همواره در دفاع از مصر و استقلال و حاکمیت ملی آن در برابر دشمنان ایستادگی کرده اند. در برابر فرانسوی ها و انگلیس ایستادگی کرده ایم و با آغاز اجرای توطئه و غصب فلسطین، فتوای لازم در تحریم هرگونه داد و ستد با رژیم صهیونیستی صادر شد.
سپس در جهاد علیه صهیونیست ها در سال1948 پیروان طرق صوفیه بیشترین حضور را داشته اند.
وی افزود: همین دو سال پیش بود که مبارک با ایجاد دیوار حائل فولادی در صدد بود تا محاصره غزه را تشدید کند. لذا ما  بیانیه ای صادر کردیم و آن را محکوم کردیم.
به هنگام تهدید قدرت های غربی علیه ایران نیز بیانیه ای صادر کرده و اعلان کردیم که "پیش به سوی جهاد" به همراه ایران. این تاریخ ماست.
در ادامه این دیدار ، شیخ مصطفی محمد طاهر الصافی شیخ طریقه الهاشمیه مصر اظهار داشت: ما و شیعیان یک دشمن مشترک به نام فرقه وهابیت داریم. آیا طرحی برای برخورد مشترک دارید؟
ولایتی در پاسخ به این درخواست هیات مصری اظهار داشت: شما به نکته بسیار مهمی اشاره کردید. ما در این رابطه اشتراک نظر داریم و هر دو در تقابل با وهابیت به عنوان یک فرقه انحرافی در اسلام هستیم.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه علمای ایرانی آثار ارزشمند ی در رابطه با تفکرات انحرافی وهابیان نوشته اند، تصریح کرد: "امیدوار هستم تا بتوانید با آیت الله سبحانی که آثار ارزشمندی در این رابطه دارند و تلاش می شود تا نوشته های ایشان به عربی نیز ترجمه شود، ملاقات کنید.
دبیرکل مجمع بین المللی بیداری اسلامی در این رابطه افزود: در آثار آیت الله سبحانی به صورت متقن و مشخص به انحرافات فرقه وهابیت پرداخته شده است.
آنگاه برخی از حاضران سئوالاتی را مطرح کردند که دکتر ولایتی به آنها پاسخ داد.
ولایتی در پاسخ به سئوالی در مورد هدف از تشکیل از مجمع بیداری اسلامی گفت:
1- تحکیم وحدت اسلامی
2- تقریب میان مذاهب اسلامی
3- تلاش در جهت تقویت بیداری اسلامی
4- جلوگیری از انحراف در بیداری اسلامی از طریق  ایجاد تعامل میان اندیشمندان جهان اسلام.
ولایتی در پاسخ به یکی از حاضران در مورد موانع پیش روی بیداری اسلامی گفت :
یقیناً بیداری اسلامی متوقف نخواهد شد گرچه موانعی پیش روی آن رخ می نماید. یکی از این موانع عدم وجود رابطه سازمانی  ملت های مسلمان با یکدیگر است که باید با تلاش پیگیر مناسبات جدی میان ملت ها که قید و بندهای روابط دیپلماتیک را ندارد برقرار سازیم .
بخش دوم، تلاش قدرت های خارجی برای مداخله در امور کشورهای اسلامی و به انحراف کشانیدن جنبش عظیم بیداری اسلامی است.
بخش سوم، بازمانده های رژیم های گذشته هستند که می توانند با ایجاد تخریب بکوشند تا روند بیداری اسلامی را تضعیف کنند.
دبیرکل مجمع بیداری اسلامی تأکید کرد که: افتخار دستاوردهای ایران در تکنولوژی اتمی به امت اسلامی تعلق دارد . لذا طبیعی است که انتظار داشته باشیم ملت های مسلمان از آن حمایت کنند. لذا اگر هر یک از دولت های اسلامی چنین نکند، در جهت خواست ملتهای مسلمان و ملت خود عمل نکرده است .اگر موضع گیری کشورهای اسلامی در جهت خواست ملتهای ایشان باشد یقیناً باید از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران حمایت کنند. در غیر اینصورت  معلوم می شود که برخلاف نظر و منافع ملتهایشان حرکت می کنند.
ولایتی در پاسخ به سئوال یکی از حاضران در مورد نقش ایران در تظاهرات مردمی در بحرین، یمن و مصر و عدم همراهی با مخالفان دولت سوریه گفت :
اینکه گفته می شود ایران در پس تظاهرات مصر، یمن و بحرین قرار دارد، حداقل شما می دانید که ما در شکل گیری تظاهرات مردم در مصر نقشی نداشته ایم. در منامه هم نمی توانید هیچ موردی را پیدا کنید که قابل اثبات باشد یعنی چند ایرانی را پیدا کنند که تظاهرات برپا کرده اند. مگر می شود ایرانی ها نقش داشته باشند اما غیرقابل رویت باشد. من به عنوان یک شخص مطلع می گویم. این ادعا درست نیست و روند بیداری اسلامی موجب شده است که ملتها خود به حرکت درآیند. در مورد سوریه مسئله نیاز به توضیح بیشتر دارد.
دبیرکل مجمع بین المللی بیداری اسلامی تاکید کرد، در سوریه نیاز به اصلاحات وجود دارد  و ما این را تایید می کنیم؛ دولت سوریه هم این را تأیید می کند. اما سوریه یک حلقه اصلی مقاومت در برابر صهیونیستهاست که  بعد از کمپ دیوید  محور اصلی ایستادگی در برابر سازش با رژیم صهیونیستی بود . زمانی که فلسطینی ها از جمله حماس و جهاد اسلامی در هیچ کشور اسلامی پناهگاهی نداشتند، سوریه به آنها پناه داد. جناب آقای خالد مشعل و دیگر رهبران مقاومت در سوریه زندگی می کنند. در جنگ 33روزه حزب اله  در برابر اسرائیل، سوریه نقشی اساسی در حمایت از مقاومت اسلامی داشت. در جنگ 22 روزه که مبارک از اسرائیل حمایت می کرد و سوریه به فلسطینی ها کمک می نمود. در انقلاب مصر و تونس، آمریکا و اسرائیل از دولت های فاسد ساقط شده حمایت می کردند. در حالیکه در سوریه آمریکا و رژیم صهیونیستی از مخالفین سوریه حمایت می کردند.
ولایتی گفت: البته حمایت از اقلیتهای مسلمان در کشورهای غربی یکی از اولویتهای مجمع بیداری اسلامی است.
دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به درخواست طریقه های صوفی – عرفانی محب اهل بیت (ع) برای حضور در شورای مرکزی بیداری اسلامی تأکید کرد: جریان های صوفی و عرفانی در دبیرخانه بیداری اسلامی نقش ویژه خواهند داشت.
و ما معتقدیم که جریان عرفان اسلامی یک جریان گسترده در همه جهان اسلام و در طول تاریخ اسلامی است که همیشه و همه جا آموزه از عرفای بزرگ اسلامی گرفته است. 
وی افزود: می توانیم بگوئیم که یکی از مستحکمترین جریان ها و پایبندترین به اصول و مبانی  اسلامی، جریانهای عرفانی- صوفی است که در شرایط مختلف  موجودیت خود را حفظ کرده اند. چه در زمان حمله مغول و چه در زمان حمله صلیبی ها و چه در دوران معاصر یعنی دوران استعمار و ما حتماً از این جریانات حمایت خواهیم کرد.
گفتنی است در ادامه از سوی اعضای هیئت مصری، آقای ابوالغرائم به عنوان نماینده طریقه های صوفی– عرفانی محب اهل بیت در شورای مرکزی بیداری اسلامی معرفی شد.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/8/25ساعــت 11:9 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر