سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اشتون: منتظر پاسخ ایران برای مذاکره هستیم

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، "کاترین اشتون" در پایان نشست وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا در گفتگو با شبکه خبری العالم اعلام کرد: با آقای سعید جلیلی در چارچوب آمادگی برای آغاز مذاکرات در تماس بودم، و از چند هفته پیش گفتیم که پیشنهادهایی را برای مذاکره بر روی میز قرار داده ایم.

اشتون تاکید کرد: ایران اکنون می تواند برای مذاکره درباره این پیشنهادها و پیشنهادهای دیگر قدم پیش بگذارد و من منتظر پاسخ ایران در خصوص این موضوع هستم.

وی افزود: وزرای امورخارجه امروز راه‌های دستیابی به موضعی مشترک بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی را که برای ما اهمیت دارد، بررسی کردند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: بیانیه نهایی این نشست اکنون در مرحله آماده سازی برای تبدیل آن به مجازاتهای جدید طی روزها یا هفته های آینده است، تا وقتی که برای تصویب نهایی آنها آماده شویم.

"رامین مهمان‌پرست" سخنگوی وزارت خارجه ایران حدود دو هفته پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص پاسخ به نامه اشتون و گفت‌وگوها با 1+5 اظهار داشت: مذاکره با گروه 1+5 و نامه خانم اشتون توسط هیئت مذاکره کننده ایرانی به سرپرستی آقای جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی است.

وی افزود: حتما در رابطه با اصل گفت‌وگو، زمان، ‌مکان و محتویات آن بین طرفین تبادل صورت خواهد گرفت و بعد از توافق اعلام می‌شود، هنوز چیزی در این زمینه اعلام نشده است.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/8/24ساعــت 9:40 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
ترکیه:برق سوریه را قطع میکنیم

به گزارش قدس انلاین به نقل از واحد مرکزی خبر , ترکیه اعلام کرد: در صورتیکه اوضاع در سوریه به همین وضع ادامه پیدا کند ، در ارسال برق به سوریه تجدید نظر می کنیم . 
شبکه تلویزیونی العربیه این خبر را به نقل از وزیر نیروی ترکیه اعلام کرد و گفت: ترکیه با سوریه قرار داد انتقال برق دارند که ترکیه تهدید به قطع این انتقال کرده است .
رئیس جمهور ترکیه هم اخیرا مواضع تندی بر ضد سوریه گرفته است .
واشنگتن پست اخیرا در مقاله‌ای به بررسی رابطه اوباما و اردوغان پرداخته و نوشته است رابطه دوستانه شخصی بین اوباما و اردوغان ، پایه جدیدی برای روابط آمریکا و ترکیه ایجاد کرده است به گونه ای که دولت اردوغان روابط ترکیه با دیگر کشورها را بر اساس رابطه آمریکا با ان کشور تنظیم می کند .


+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/8/24ساعــت 9:22 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
قهر11 روزه احمدی نژاد آغاز شکست ما بود

به گزارش قدس انلاین وبه نقل از «ندای انقلاب»،جریان انحرافی که مدت هاست باتشکیل شواری راهبردی به دنبال تسخیر نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری یازدهم می باشد،با فروپاشی چند شورای راهبردی در استان ها در وضعیت قرمز قرار گرفته است.
این گزارش حاکی است اوج وخامت انتخاباتی این جریان به گونه ای است که لیدر جریان انحرافی در جلسه ای در حلقه یاران خود به شدت از وضعیت انتخاباتی این جریان اظهار ناامیدی کرده است.
وی با بیان این که ستادهای این جریان نتوانسته اند به موفقیتی در جلب و جذب افراد نائل شوند،گفته است:متاسفانه کلمه "جریان انحرافی" تا روستاها نیز نفوذ کرده و معادلات ما را با شکست مواجه ساخته است.
وی همچنین با اشاره به ماجرای قهر 11 روزه احمدی نژاد گفته است:نقطه آغاز شکست ما از همان ایام شروع شد .همه ما آن زمان با این رفتار موافق بودیم و فکر می کردیم این مساله موجب موفقیت ما خواهد شد.
وی با بیان اینکه تصور جریان انحرافی از این قهر و برآوردهایشان در این زمینه اشتباه بوده،گفته است:اگر احمدی نژاد همان مسیر کار و کوشش را جلو می برد ما در رسیدن به اهدافمان موفق می شدیم.
لیدر جریان انحرافی در عین حال بیان این نکات را برای افراد زیر مجموعه این جریان موجب تزریق نا امیدی عنوان کرده است.
گفتنی است این اظهارات در حالی صورت می پذیرد که جریان انحرافی در راستای پروژه‌ی ایجاد تغییرات ساختاری و به منظور ایجاد حداکثر هماهنگی ساختاری برای نهاد مجلس اهمیت ویژه‌ای قایل است. در واقع بنا بر استراتژی این جریان ، تغییر شکل دادن ساختارها باید به گونه‌ای که حداکثر آزادی عمل برای رییس جمهور به وجود آید، لذا مجلس یکی از مهم‌ترین ساختارهایی است که مورد توجه واقع این جریان قرار گرفته است.
همچنین اهمیت انتخابات مجلس برای جریان انحرافی بر این تحلیل استوار است که برای کاهش توان پاسخ‌دهی رقبای سیاسی و کم شدن شدت حمله‌ها در پروژه‌های سیاسی و رسانه‌ای، یکی از مهم‌ترین توپ‌خانه‌هایی که لازم است خاموش شود، توپ‌خانه‌ی مجلس است. این جریان بر این باور است که با تصرف نهاد مجلس، حاشیه‌ی امنیت بیش‌تری برای خود به وجود آورده و با طیب خاطر بیش‌تری می‌تواند پروژه‌های سیاسی و رسانه‌ای مد نظر خود را پی‌گیری نماید.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/8/24ساعــت 9:21 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
تنگه هرمز در دست و اراده ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، با اعلام وابستگی صنعت غرب به نفت ایران گفت: هر تعرضی به ایران غرب را با مشکل تامین نفت روبرو خواهد کرد، موضوعی که شکست و توقف کامل صنعت در غرب را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش قدس انلاین , مهدی مهدی­زاده در گفت وگو با  خانه ملت، با بیان این­که ایران استحکامات و امکانات بسیار پیشرفته­ ای در خلیج­ فارس دارد افزود: کافی است ایران تنگه هرمز را بسته و متعاقب آن قیمت نفت نیز افزایش پیدا کند در چنین شرایطی صنعت غرب با شکست کامل روبرو می­شود.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آشفتگی و اعتراضات فراگیر در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی افزود: در چنین شرایطی هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هزینه­های مضاعفی را بر اقتصاد ورشکسته این کشور تحمیل می­کند که بحران اقتصادی در این کشور را تشدید می کند.

وی درباره اظهارات بریتانیا مبنی بر حمله نظامی اسرائیل به ایران تا دو ماه آینده توضیح داد: بریتانیا در تمام طول دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دنبال تضعیف موقعیت ایران بوده است و در این مسیر از هیچ اقدامی همچون جوسازی علیه ایران برای تضعیف روحیه ملت ایران، حمایت از دشمنان ایران برای توطئه علیه ایران و موضوع حمله نظامی به ایران کوتاهی نکرده است.

این نماینده مجلس هشتم، با تاکید بر این که اسرائیل به هیچ­وجه توان حمله نظامی به ایران را ندارد تصریح کرد: اسرائیل امروز و در پی شکل گیری انقلاب های مردمی در منطقه و از دست دادن متحدانی همچون مصر در شرایطی نیست که بخواهد از موضع قدرت اظهار نظر کند مگر این که تصمیم به خودکشی گرفته باشد.

مهدی زاده شرایط امروز رژیم صهیونیستی در منطقه را قرار گرفتن در اتاقی شیشه ای عنوان کرد و گفت: وقتی کسی در اتاقی شیشه ای قرار گرفته به سمت کسی سنگ پرتاب نمی کند زیرا اولین کسی که نابود می شود خودش است.

یک روزنامه بریتانیایی بر اساس پیش بینی سازمان اطلاعات خارجی این کشور (MI6) مدعی شد که اسراییل تا دو ماه دیگر به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد.

روزنامه دیلی میل بریتانیا در این باره نوشته است سازمان اطلاعات بریتانیا بر این باور است که به احتمال فراوان اسراییل تا اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال آینده (2012) به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد.بر اساس این گزارش آمریکا نیز در این حمله احتمالی از نیروهای اسراییلی پشتیبانی خواهد کرد.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/8/24ساعــت 9:20 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
حمله به ایران به جنگ جهانی منجر می شود

حمله به ایران به جنگ جهانی منجر می شود

رهبر سابق کوبا با هشدار درباره اینکه حمله به ایران به جنگ جهانی منجر می شود تاکید کرد که جمهوری اسلامی از دو فاکتور مهم جمعیت و توان نظامی برای پاسخگویی به هر گونه تهدیدی برخوردار است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا در مقاله ای در یک روزنامه این کشور نوشت: هرگونه اقدام نظامی از سوی اسرائیل علیه ایران به جنگ خونین و جهانی منتهی می شود که عواقب آن تمامی کشورهای جهان را درگیر خواهد کرد.

 

این سیاستمدار کهنه کار 85 ساله که پنج سال پیش ریاست جمهوری کوبا را به دلیل کهولت و بیماری به رائول کاسترو برادرش تحویل داد در مطلب خود آورده است: ایران سوریه یا عراق نیست که اسرائیل بتواند با یک حمله هوایی، مسئله را تمام کند این کشور از دو فاکتور مهم قدرت یعنی "جمعیت" و "توان نظامی" برخوردار است و هرگونه اقدام علیه آن نتایج و پیامدهای بسیار پیچیده ای به بار خواهد آورد و بسیاری از کشورها را درگیر خواهد کرد.

 

کاسترو با انتقاد از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید: با توجه به اینکه اسرائیل خود کلاهک های اتمی اعلام نشده زیادی دارد و با آن می تواند هر نقطه از جهان را هدف قرار دهد، این گزارش جهان را به جنگ اتمی نزدیک می کند.

 

فیدل کاسترو در مطلب خود مدعی است که ناتو با پایان دادن عملیات نظامی خود در لیبی در حال آماده کردن خود برای عملیات در ایران است.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/8/24ساعــت 9:19 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >