سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
13 کشته در درگیریهای میدان التحریر مصر

وزارت بهداشت مصر اعلام کرد در درگیریهای روز یکشنبه بین نیروهای امنیتی و هزاران تن از تحصن کنندگان در میدان التحریر در مرکز قاهره دست‌کم سیزده نفر کشته و سیصد و بیست و چهار تن دیگر زخمی شدند .

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز ، وزارت بهداشت مصر پیش از این اعلام کرده بود دو فعال مصری روز شنبه در میدان التحریر و شهر ساحلی اسکندریه کشته شدند .
 
بر اساس آخرین بیانیه وزارت بهداشت مصر ، شمار زخمی های درگیریهای دو روز گذشته بین نیروهای امنیتی و معترضان در میدان التحریر  به هزار و هفتصد نفر رسیده است .
 
ماموران پلیس مصر با پشتیبانی نیروهای ارتش دیروز به هزاران نفر از تظاهرکنندگان در میدان التحریر حمله کردند .
 
تظاهرکنندگان مصری در اعتراض به تداوم حکومت نظامیان در این کشور از دو روز پیش درمیدان التحریر در مرکز قاهره تحصن کردند . ماموران پلیس و نیروهای امنیتی مصر با هدف متفرق کردن معترضان به آنان
حمله کردند و در نتیجه درگیری شدیدی بین طرفین رخ داد .
 
یک پزشک مصری که خواست نامش فاش نشود در مسجدی نزدیک میدان التحریر اعلام کرد ،  دهها نفر از زخمی ها را در این مسجد که به طور موقت به درمانگاه تبدیل شده بود، مداوا کرده است.
 
این پزشک ناشناس گفت بسیاری از معترضان در میدان التحریر با شلیک مستقیم گلوله های جنگی و گاز آشک آور  زخمی شدند . 
 
 این درحالی است که دفتر نخست وزیر مصر روز دوشنبه مدعی شد پلیس برای متفرق کردن معترضان در میدان التحریر  از هیچ گلوله  جنگی استفاده نکرده است .

+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/8/30ساعــت 5:43 عصر تــوسط سجاد قاسم زاده | نظر