سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکلهای دانشجویی آستین همت را بالا بزنند

 

اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها به اندازه‌ای است که مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با جمعی از نخبگان بر لزوم تشکیل این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها تاکید ویژه داشتند؛ به این ترتیب و با اعلام حمایت روسای دانشگا‌ه‌ها، آغاز حرکت ...

گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»؛ در حالی که برگزاری مطلوب و فعال کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها دغدغه مهم مقام معظم رهبری است همچنان کمرنگ بودن فعالیت این کرسی ها در دانشگاه ها حس می شود، در گفت و گوی تنی چند از روسای دانشگاه های کشور با خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، بوی حمایت از کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها به مشام می رسد. 

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نشانه قدرت قطب‌های علمی دانشگاه‌هاست
 
رئیس دانشگاه تهران برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها را نشان قدرت قطب های علمی دانشگاه ها می داند و می گوید: قطب های علمی دانشگاه تهران در همه زمینه ها و رشته ها در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی فعال هستند و برای برگزاری این کرسی ها اولویت موضوعی در نظر نگرفته ایم.
 
فرهاد رهبر با اشاره به حمایت دانشگاه تهران از برگزاری کرسی های آزاداندیشی در این دانشگاه تصریح می کند: کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه تهران تحت حمایت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه است و با توجه به پیشرفت آن، بودجه خاصی به آن تعلق می گیرد، ولی تا زمانی که نتیجه آن مشخص نشده رسانه ای نمی شود.
 
نقش دانشجویان بسیجی در کرسی‌های آزاداندیشی انکارناپذیر است
 
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به نقش مهم دانشجویان بسیجی در برگزاری کرسی های آزاداندیشی می گوید: دانشجویان بسیجی نقش بسزایی در برگزاری این کرسی ها داشته اند؛ به طوری که در سال گذشته شش جلسه آزاداندیشی توسط این دانشجویان در دانشگاه علامه برپا شد.
 
دکتر صدر الدین شریعتی می افزاید: تا کنون 28 طرح در کرسی های آزاداندیشی این دانشگاه ارائه شده و پنج کرسی نظریه پردازی در حوزه های مختلفی چون زبان و ادبیات فارسی، حقوق و تعلیم و تربیت نیز به نتیجه رسیده است.
 
وی می گوید: بودجه های برپایی کرسی های آزاداندیشی از اعتبارات پژوهشی دانشگاه تامین می شود و از نظر بودجه ای هیچ مشکلی در برگزاری این کرسی های نداریم.
 
کیفیت کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه شریف ارتقا می‌یابد
 
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها می گوید: در حال حاضر سطح کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه شریف ارتقا یافته و برای پیشرفت بیشتر آن تلاش می‌شود.
 
دکتر روستاآزاد می افزاید: چند سالی است که مباحث نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی در شورای دانشگاه صنعتی شریف انجام می شود، ولی به تازگی این مباحث به کرسی های نظریه پردازی تبدیل شده که از اهمیت ویژه ای هم برخوردار است.
 
وی می گوید: با توجه به اهمیت نظام مباحثه در دانشگاه ها، شورای مباحث دانشگاه شریف به کرسی های نظریه پردازی تبدیل شد که این کرسی ها نیز به مرور باکیفیت‌تر برگزار می شود.
 
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه برگزاری این نشست ها بودجه چندانی را به دانشگاه تحمیل نمی کند، می گوید: در صورت نیاز، بودجه لازم برای ارتقای کیفیت کرسی های آزاد اندیشی را تامین می کنیم.
 
روستاآزاد می گوید: موضوعات مطرح شده در این کرسی ها نیز مواردی است که از سوی اعضای هیئت علمی و دانشجویان پیشنهاد می شود و با توجه به عنوان آزاداندیشی بر روی این کرسی ها، دانشجویان برای طرح مسئله در این کرسی ها آزاد هستند و دانشگاه موضوع خاصی را در اولویت قرار نمی دهد.
 
اولویت‌ کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه شیراز علوم انسانی اسلامی است
 
رئیس دانشگاه شیراز اولویت موضوع کرسی‌های آزاداندیشی که در این دانشگاه برگزار می‌شود را علوم انسانی اسلامی می داند و می گوید: موضوعات کرسی‌های آزاداندیشی که در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، متناسب با نیازهای روز جامعه تعیین شده و اولویت آن با موضوع علوم انسانی اسلامی است.
 
موذنی می افزاید: البته تعیین موضوعات مورد بحث بر عهده تشکل‌های دانشجویی است، ولی در حال حاضر بررسی علوم انسانی اسلامی در اولویت موضوعات مطرح شده قرار دارد.
 
وی می گوید: برگزاری این کرسی‌ها هزینه آن چنانی را به دانشگاه تحمیل نمی‌کند و بودجه زیادی نیاز ندارد.
 
دانشجویان در صورت نیاز به بودجه برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی حمایت می‌شوند
 
رئیس دانشگاه حضرت ولی عصر رفسنجان نیز با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها می گوید: مقام معظم رهبری وظیفه برگزاری مطلوب کرسی‌های آزاداندیشی را بر عهده دانشجویان قرار داده است.
 
رنجبر کریمی می گوید: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، این وظیفه برعهده دانشجویان است.
 
وی می افزاید: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مطالبه رهبری از دانشجویان است که این قشر دانشگاهی باید آن را به‌صورت فعال انجام دهند.
 
رئیس دانشگاه حضرت ولی عصر رفسنجان با اشاره به اینکه دانشجویان در صورت نیاز به بودجه برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی از سوی دانشگاه حمایت می‌شوند، اظهار می دارد: به‌طور حتم در صورت مطالبه دانشجویان و فعالیت بیشتر آنها، بودجه بیشتری نیز به ‌آنها تعلق می‌گیرد.
 
از سخنان روسای دانشگاه ها اینطور بر می آید که برای تحقق دغدغه مهم مقام معظم رهبری در برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی شرایط لازم مهیاست و دانشجویان باید سریع تر برای فعال تر کردن این کرسی ها دست به کار شوند.

+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/8/2ساعــت 9:51 صبح تــوسط مهدی چودن(اطلاعات عملیات) | نظر