سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بازجویی از خاوری در کانادا به اتهام تقلب

خبرگزاری فارس نوشت: رویترز اعلام کرد: دولت کانادا تحقیقاتی را در زمینه تقلب احتمالی برای کسب تابعیت کانادایی توسط مدیرعامل سابق بانک ملی ایران آغاز کرده است.

این تحقیقات شامل محمود رضا خاوری می‌شود که در سال 2005 تابعیت کانادایی دریافت کرده است.خاوری پس از افشای پرونده موسوم به فساد بانکی 3 هزار میلیارد تومانی در ایران که بانک ملی ایران نیز نقش مهمی در آن داشت از ایران خارج شد و تاکنون از بازگشت به تهران خودداری کرده است. رسانه‌های غربی از حضور وی در ویلایی در تورنتوی کانادا که به نام خود وی است و از داشتن تابعیت کانادایی توسط وی خبر داده‌اند. بر اساس این گزارش گروه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در کانادا نسبت به حضور وی در این کشور اعتراض کرده‌اند و خواستار محاکمه وی به اتهام فعالیت در ایران شده‌اند.

یک نماینده این گروه‌ها که رویترز از آن باعنوان فعال حقوق بشر یاد کرده است، گفت: ما می‌خواهیم بدانیم آیا خاوری در کانادا جرمی انجام داده است. ما می‌خواهیم بدانیم پولش را از کجا آورده و چگونه یک ویلای 3 میلیون دلاری در کانادا خریده است. آیا او پولی پرداخت کرده و آیا وی واقعا برای دریافت تابعیت خود در کانادا حضور داشته یا اینکه در این زمینه تقلبی صورت گرفته است.

این فرد همچنین این موضوع را مطرح کرد که آیا فعالیت وی در ایران با سوگند وفاداری به کانادا و ملکه که دریافت‌کنندگان تابعیت کانادایی باید به آن التزام داشته باشند، همخوانی دارد یا نه.بر اساس گزارش رویترز دولت کانادا هیچ گزارشی در مورد این که تحقیقات در مورد خاوری چه زمانی به پایان می‌رسد، منتشر نکرده است.

* کشته‌شدن سرهنگ معمر قذافی، همزمان با سفر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به لیبی، بعضی صاحبنظران جهان عرب را به این تحلیل رساند که هلاکت قذافی در چارچوب یک برنامه هماهنگ‌ شده با ناتو صورت گرفته است. براساس این تحلیل، برنامه این بود که قذافی زنده به دست مردم لیبی نیافتد تا‌آنها نتوانند اسرار نوکری وی برای غرب و جنایاتی که با هماهنگی دولت‌های غربی مرتکب شده است را از وی بشنوند.

* خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک ادعا کرد: ایران قصد دارد به زودی انتقال مواد هسته‌ای به تاسیسات زیرزمینی "فردو" را برای دنبال‌کردن فعالیت‌های حساس هسته‌ای این کشور آغاز کند. به گزارش ایسنا، رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک ادامه داد: اولین محموله هگزافلوراید اورانیوم به منظور آماده‌سازی برای آغاز غنی‌سازی در فردو به این سایت منتقل خواهد شد. یک منبع دیپلماتیک گفت که به این ترتیب "آن‌ها برای اولین بار در فردو مواد هسته‌ای خواهند داشت." منابع یادشده مدعی شدند: انتقال اولین سیلندر هگزافلوراید اورانیوم به یک سایت همواره به عنوان بخشی از فعالیت نهایی آماده‌سازی پیش از آغاز تولید در نظر گرفته می‌شود. رویترز افزود: دیپلماتهای ایرانی برای اظهارنظر درباره این اطلاعات در دسترس نبودند. سایت‌آینده در این گزارش می‌افزاید: خبرهایی مبنی بر نگرانی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران در شرایطی منشتر می‌شود که مقامات رسمی کشورمان بارها در مجامع مختلف صلح‌آمیزبودن این فعالیت‌ها را یادآور شده‌اند.

* موسوی لاری: فقط علی مطهری با ما موافق است که او هم نماینده اصولگرایان نیست (خبر ویژه)

وزیر کشور دولت اصلاحات می گوید معلوم نیست خاتمی از شرایطی که برای حضور در انتخابات گذاشته عدول نکند اما جریان اصولگرایی به استثنای کسانی چون علی مطهری موافق حضور اصلاح طلبان در انتخابات نیست.

موسوی لاری در گفت وگو با اعتماد درباره این نظر که «برخی معتقدند ممکن است خاتمی از شروط خود عدول کند» اظهار داشت: به هر حال زیر آسمان سیاست نمی توان چیز قطعی گفت اما حرف هایی که آقای خاتمی گفته اصلا شرط نیست، او تفسیر خود را از انتخابات سالم و آزاد و رقابتی اعلام کرده و گفته برداشت من این است.

وی در عین حال با تاکید بر مخالفت قاطبه اصولگرایان با حضور انتخاباتی کسانی چون خاتمی ( به خاطر دخالت در فتنه 88) اظهار داشت: جریان اصولگرایی به هیچ نحو علاقه مند به حضور اصلاح طلبان در انتخابات نیستند. اینکه افرادی مثل آقای باهنر یا علی مطهری گاهی اوقات سخنانی می گویند، ملاک نیست. آقای مطهری فرد منحصر به فردی و یک شخص است و نماینده جناح اصولگرا نیست. آقای باهنر هم عنصر سیاسی است و می گوید چرا ما هزینه عدم حضور اصلاح طلبان را بدهیم. اما در وضعیت موجود جریان اصولگرایی با این حضور مخالف است. فکر نمی کنم راه حضور برای ما باز باشد.

یادآور می شود که برخی اعضای تشکل متبوع موسوی لاری (مجمع روحانیون) نقش پررنگ و خیانت باری در دامن زدن به فتنه و آشوب 8 ماهه سال 88 داشتند و برخلاف تظاهر به همراهی با جمهوری اسلامی، حماله الحطب آتش فتنه شدند. بنابراین حداقل انتظار از آن طیف از اعضای مجمع که خود را در ادعای همراهی با نظام و انقلاب صادق می دانند این است که از فتنه گران اعلام بیزاری و برائت کنند؛ در غیر این صورت بازی با کلماتی چون اصلاح طلبی و لزوم اصلاحات و... در کنار حرکت دوشادوش با فتنه انگیزان، طیف یاد شده را از موضع اتهام خارج نخواهد کرد.

برخی شواهد و اخبار حکایت از آن دارند که سیاست ناز و کرشمه حضور در انتخابات، صرفا یک ژست از پیش طراحی شده است تا - به زعم طراحان- اسباب خطای محاسبه در اردوگاه اصولگرایان و نرم شدن موضع آنان در مقابل فتنه انگیزان شود. همزمان تحرکات گسترده ای از سوی اصلاح طلبان برای جمع آوری نامزدهای سوخت نرفته در آشوب سال 88 در جریان است.

طیف معتدل تر اصلاح طلبان به انتخابات به عنوان یک فرصت حضور در رقابت های سیاسی و غالب در چارچوب نظام می نگرند اما طیف افراطی که همچنان به ساختارشکنی و اغتشاش می اندیشد، به این نتیجه رسیده که با تحریم علنی انتخابات و کنار کشیدن از آن نمی توان به تشنج و ساختارشکنی دامن زد بلکه مقدمه این امر، حضور به هر بهانه در فضای انتخابات است. همین امر باعث سردرگمی گفتار و رفتار افراطیون شده است.

* به قبر صدام خندیدیم که تانک گرفتیم می خواستیم پیاز بکاریم!(خبر ویژه)

یک عضو جدا شده گروهک تروریستی منافقین به هجو مواضع منافقانه این سازمان پرداخت.

این عضو جدا شده در مطلبی طنز با امضای «زبل» در پایگاه اینترنتی اینترلینک نوشته است: من همیشه برای دفاع از سازمان به خط و خطوط رسمی سازمان نگاه کردم و کاری هم ندارم الان روز است یا شب یا ماست سیاه است یا سفید. کار من دفاع از سازمان است. ما هر کار که کردیم، این طرف عراقی سر عقل نیامد که ما را از اشرف بیرون نکند، زیر لودرش رفتیم، خودزنی کردیم، گفتیم سرنگون می شود و به مخالفانش پول دادیم، تهدید کردیم، ترانه ساختیم و رقصیدیم، اما نشد که نشد کوتاه نیامد، حالا هم دو سره گیر کرده ایم، از یک سر می خواهیم بیاییم بیرون از یک سر می خواهیم بمانیم، منظورم لیست تروریستی و اشرف است که از اولی می خواهیم بیاییم بیرون و در دومی می خواهیم بمانیم.

نویسنده می افزاید: خب چاره این است که نشان بدهیم ما اصلا اهل خشونت نبودیم و نیستیم و اگر هم در اشراف می خواهیم بمانیم برای کارهای خشن و این چیزها نیست. مثل اینکه دولت مالکی فکر کرده ما که با صدام همدست بودیم مثل صدام هم بیرحم بودیم و آدمکش؟ ما کجا به کردها حمله کردیم؟ کجا به شیعیان حمله کردیم؟ کجا برای استخبارات صدام جاسوسی کردیم؟ کجا به خاک میهن خود حمله کردیم؟ ما اگر از صدام تانک گرفتیم از تانکها برای شخم زدن زمین و پیاز کاشتن استفاده می کردیم اسناد و مدارکش هم هست و هنوز پیازهایی از آن زمان در انبار داریم. ما اگر توپ گرفتیم برای این بود که کبوتر و گنجشک توی دهانه توپ لانه بگذارند و توی گرمای عراق سایه داشته باشند. ما اصلا کرد نکشتیم اگر خواهر مریم هم چیزی گفته و کسی زیر شنی تانک و نفربر رفته معلوم نیست که کرد بوده باشد، همه موقع درد یکجور داد می زنند از کجا می شود تشخیص داد؟ ما این سالها توی اشرف کشاورزی کردیم و به گلدانها آب دادیم و گیتار زدیم و ترانه خواندیم، اگر هم کسی را برای بمب گذاری به ایران فرستادیم همه دستگیر شدند و بر علیه خودمان شهادت دادند اصلا ما برای همین فرستاده بودیم که بروند به سازمان انتقاد کنند، کلا سازمان ما از انتقاد استقبال می کند.

وی همچنین نوشته است: ما از مبارزه مسلحانه و ارتش و اینها پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید یعنی همان پناهنده، آن هم در همین عراق.

* اسرائیل: آمریکا از ایران می ترسد که سناریوی جعلی می سازد(خبر ویژه)

«اتهام تازه آمریکا علیه ایران که البته نه ثابت شده و نه چندان قابل باور است، یک حقیقت را بیشتر نشان نمی دهد و آن اینکه قدرت ایران روز به روز در حال افزایش است تا آن جا که آمریکا و عربستان متوسل به ایراد اتهام بدون اثبات آن شده اند».

این تحلیل را القدس العربی به نقل از روزنامه اسرائیل الیوم منتشر کرد. اسرائیل الیوم همچنین می نویسد: دستیابی ایران به فناوری هسته ای و برخورداری از قدرت منطقه ای باعث می شود تا وابستگی داخلی اش به انرژی های فسیلی کم تر شود و این باعث می شود تا با آسودگی بتواند بر بازارهای نفتی اثر بگذارد و عرصه را بر عربستانی که چارچوب اقتصادی و سیاسی خود را براساس فروش نفت، تعریف کرده، بگذارد. در عین حال، به طور کلی با آغاز بهار عربی، عربستان، ایران را قدرتمندتر از آن چه تصور می کرد، دید. ایران توانست بر حرکت های مردمی مصر تأثیر بگذارد و بدون دخالت نظامی در بحرین (برعکس عربستان) سیاست های ریاض را به چالش بکشد و حتی آن را در برابر آمریکا قرار دهد. همچنین به واسطه حضور قدرتمند ایران در منطقه، شاهد قدرت گرفتن روزافزون شیعیان در خاورمیانه به ویژه در عراق هستیم. عربستان چاره ای نمی بیند که اگر بخواهد جلوی افزایش نفوذ ایران را بگیرد به رویکرد جنگ طایفه ای و تبدیل ساختن این رقابت به جنگ شیعه- سنی روی بیاورد. اما عربستان در این زمینه نیز چندان موفق نبوده است. چرا که برای ایجاد جنگ طایفه ای و حمایت از جریان های وابسته به خود نیز با مشکلات بسیاری مواجه شده است. در حالی که ایران به راحتی نفوذ خود را در منطقه گسترش داده و توانسته به کمک جریان های هم سو با خود بشتابد. مزیت دیگری که ایران نسبت به عربستان دارد این است که عربستان برای اعمال نفوذ خود دست به دامن جریان های تروریستی شده که حتی در غرب نیز عملیات سنگین تروریستی انجام داده اند. در حالی که ایران تاکنون ثابت نشده است که حتی در یک عملیات تروریستی علیه غرب شرکت کرده باشد.

از سوی دیگر مجله تایم درباره اتهام بی پایه تلاش ایران جهت ترور سفیر عربستان نوشت: این ادعا هیچ سندی برای واشنگتن جهت منزوی کردن ایران ایجاد نکرده است. از سوی دیگر ایران همچنان مشغول گسترش فناوری هسته ای خود است. با وجود فشارهای چند لایه آمریکا، ایران هیچ تغییری در سیاست های خود نداده و به نظر نمی رسد از مواضع خود عقب نشینی کند.

* وزیر خارجه بحرین: شورش به آمریکا رسیده چرا اوباما کاری نمی کند!(خبر ویژه)

یک نویسنده روزنامه واشنگتن پست از قول وزیر خارجه بحرین مدعی شد: آمریکا باید مقابل ایران بایستد و خطوط قرمز خود را نشان دهد.

دیوید ایگناتیوس در نوشته ای که از سوی واشنگتن پست منتشر شده مدعی است با خالد بن حمد آل خلیفه گفت وگو کرده و وزیر خارجه بحرین در این گفت وگو اظهار داشته است:« اوباما به ایران هشدار داد که بهای توطئه برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن را خواهد پرداخت. اما آمریکا چه کاری انجام می دهد تا به ایران نشان دهد که واشنگتن جدی است؟ نیروهای شما در عراق بارها در عملیات تروریستی تلفات دادند و هنوز ما پاسخ مناسبی از جانب شما ندیدیم. این موضوع واقعا جدی است و به خاک شما رسیده است.»

شیخ خالدبن حمد آل خلیفه می افزاید علی غلام شکوری [فردی که از سوی آمریکا متهم شده] چهره تازه ای برای ما نیست و منابع اطلاعاتی بحرین از فعالیت های وی در منطقه آگاهی داشتند.

وزیر امور خارجه بحرین در گفت وگو با «واشنگتن پست»، همچنین احمد چلبی، سیاستمدار شیعه عراقی را به عنوان مامور جمهوری اسلامی معرفی کرده است.

معلوم نیست وزیر خارجه بحرین چرا چنین کلماتی را یواشکی و در پستو- و نه علنی- ابراز می کند. آمریکایی ها مدت هاست تعابیری را به مقامات سعودی و بحرینی نسبت می دهند حال آن که این مقامات صرفا سکوت اختیار می کنند.

نویسنده واشنگتن پست البته بهتر از هر کس می داند که اوباما اگر کاری از دستش برمی آمد ابتدا فکری به حال پرونده های سلسله وار افغانستان و عراق و لبنان و فلسطین و مصر و... می کرد. جنگ های افغانستان و عراق، مصیبت بارترین جنگ ها برای دولت آمریکا پس از جنگ ویتنام بوده اند.

VOA*  را جمهوری اسلامی و بالاترین را کیهان مدیریت می کند! (خبر ویژه)

اخراج برخی همکاران بخش فارسی صدای آمریکا باعث شد تا طیف های ضدانقلاب ادعا کنند VOA فارسی را هم جمهوری اسلامی مدیریت می کند.

شبکه بالاترین در این باره نوشت: اخراج جمشید چالنگی و کوروش صحتی و احمد باطبی را که دست رژیم در آن مشهود است محکوم می کنیم. اما نکته مهمی در این میان وجود دارد. یک روز احمدرضا بهارلو را که خود پایه گذار بخش تلویزیونی بود برنامه اش را از صدای آمریکا گرفتند و خودش را اخراج کردند. هیچ کس دم نزد همه ساکت بودند و بعد هم حذف شروع شد. لونا شاد اخراج شد. سیاوش آذری اخراج شد. برنامه پرطرفدار بیژن فرهودی را گرفته و او را به انگلیس فرستادند و کار به جایی رسید که جمشید چالنگی را نیز اخراج کردند.

بالاترین در واکنش دیگری تصریح کرد: همکاری VOA با رژیم اسلامی در اخراج چالنگی و دیگر دوستان، دلسردکننده است. بخش فارسی صدای آمریکا در راستای سیاست رژیم اسلامی، باز هم دسته گل دیگری به آب داد. آن هم دلسرد و بیرون کردن جمشید چالنگی و همچنین احمد باطبی بود. بدبختانه برنامه های صدای آمریکا مورد خشم و کینه مدیران آن که به نظر می آید وابستگی شدید به رژیم اسلامی دارند، قرار گرفت.

این شبکه با بیان اینکه در صدای آمریکا کودتا شده، می نویسد: صدای آمریکا با این کار بی دنده و ترمز خط مماشات با رژیم را در پیش گرفته است. بعد از این بیرون کردنها، عسگرد [مدیر صدای آمریکا] در جلسه خصوصی کارکنان گفته که ما نباید بر علیه رژیم زیاد حرف بزنیم، بلکه باید پلی باشیم برای ارتباط با ایران. شوربختانه مخالفانی که به صدای آمریکا توجه می کنند از این حقیقت غافلند که صدای آمریکا، تلویزیون برون مرزی رژیم اسلامی است و در واقع اپوزیسیون به تماشای سیمای اسلامی مشغول است.

پایگاه ضدانقلابی ایران گلوبال نیز معتقد است: جمشید چالنگی «سبک دوش» شده یعنی به قول افغان ها، به طور محترمانه اخراج شده است. چالنگی از سال 1984 با صدای آمریکا و رادیو آلمان و رادیو فردا همکاری داشت و از 2006 به بخش فارسی صدای آمریکا پیوسته بود.

یادآور می شود خبر پنجشنبه گذشته کیهان درباره دو تن از کاسبان سیاسی همکار صدای آمریکا (فخرآور و باطبی) که به نقل از یکی رسانه های ضدانقلاب منتشر شد، بازتاب گسترده ای در رسانه های ضدانقلاب داشت. برخی کاربران بالاترین زیر خبر کیهان که در بالاترین منتشر شده، نوشته اند:

اینکه بگوییم چون خبر را کیهان زده، پس صحت ندارد، اشتباه است. این خبر حقیقت دارد و این دو نفر آبروی همه اپوزیسیون را برده اند. دو نفری که از بدو ورود به آمریکا دنبال دختربازی و عکس گرفتن و پز دادن به همدیگر هستند.

ننگ بر هر دو شارلاتان...

- وقتی این لینک را می گذاشتم به خودم گفتم الان سیل رای های منفی و بد و بیراه سرازیر می شود. ولی این طور نشد. ظاهرا همه اخبار کیهان هم نادرست نیستند.

- وقتی یک نفر رو بیخودی اونقدر باد می کنیم همینه، صبر کنید چهار صباح دیگه هم احمد باطبی ادعای ریاست اپوزیسیون رو می کنه هم فخرآور.

- آقای باطبی باید در اثبات دانشجو بودن خویش مدرکی قابل قبول ارائه کنند و نیز مدارکی که ثابت کند ایشان 9 سال زندانی بوده اند، داشتن حکم محکومیت کافی نیست. باطبی می باید مدرکی دال بر دانشجو بودن خود ارائه نمایند، این درخواست زیادی نیست که نتوانند یا نخواهند به آن پاسخ دهند. و در وهله دوم، ایشان حکم دادگاه خود و میزان مدتی را که در زندان بوده و برگه های مرخصی خود را نشان دهند چرا که در هر برگه مرخصی، مدت مرخصی ذکر می شود. چرا ایشان تا به حال هیچکدام از این مدارک را در جایی منتشر نکرده؟

* دستبرد تازه اصلاح طلبان به رهنمود مهم امام خمینی(ره) (خبر ویژه)

عضو مرکزیت مجمع روحانیون و قائم مقام کروبی در حزب اعتماد ملی به تحریف کلام حضرت امام خمینی(ره) پرداخت.

منتجب نیا با تحریف شأن نزول کلام حضرت امام مبنی بر اینکه «میزان، حال فعلی افراد است» گفت: عده ای از جمله معروف امام(ره) مبنی بر اینکه «میزان، حال فعلی افراد است» سوءاستفاده می کنند، چرا که منظور امام خمینی(ره) افرادی بوده است که سابقه و گذشته بدی داشتند و در حال حاضر توبه کرده و به مسیر صحیح بازگشته اند.

وی در گفت وگو با ایلنا افزود: امام(ره) هرگز چنین نظری نداشتند که با افرادی که 50 سال سابقه مبارزاتی و عملکرد مثبت داشتند برخورد شود و آنها کنار گذاشته شوند.

منتجب نیا تاکید کرد: این جمله امام(ره) برای جذب حداکثری افراد بوده است، اما ما می بینیم که با استناد به همین جمله بسیاری از یاران اصلی نظام از جمله آقای هاشمی و خاتمی را دفع می کنند و کنار می گذارند.

این فعال سیاسی ادامه داد: این برداشت از صحبت های امام، ظلم بزرگی به ایشان است که باعث آزرده و رنجیده شدن روح امام(ره) می شود و خوب نیست که وجود داشته باشد.

اینکه منتجب نیا ادعا می کند «منظور امام خمینی افرادی بوده است که سابقه و گذشته بدی داشتند و در حال حاضر توبه کرده و به مسیر صحیح بازگشته اند» تحریف صریح بیانات حضرت امام خمینی است. ایشان یک بار در وصیت نامه الهی- سیاسی خویش و بار دیگر در آخرین سخنرانی ها که اشاره به مواضع آقای منتظری دارد، بر میزان بودن حال فعلی افراد تاکید می کنند و می فرمایند «من در طول نهضت و انقلاب به واسطه سالوس و اسلام نمایی بعضی افراد، ذکری از آنها کرده و تمجیدی نموده ام که بعد فهمیدم از دغل بازی آنها غافل شدم. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می نمایاندند و نباید از آن مسائل سوءاستفاده شود و میزان در هرکس حال فعلی اوست.» و «میزان، حال افراد است... من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغ های دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می کنند، قرار نگیرند.»

اکنون باید پرسید اولا چرا یک عضو مرکزیت مجمع روحانیون و حزب اعتماد ملی در پوشش اصلاح طلبی، کلام راهبردی حضرت امام(ره) را تحریف می کند و جریان متبوع وی چه آسیبی از این بیان روشنگر می بینند که بارها به کتمان یا تحریف آن پرداخته اند؟ ثانیا فتنه گران کی توبه کرده و به مسیر صحیح بازگشته اند که شامل رأفت نظام و جذب حداکثری شوند؟ ثالثا اگر امثال آقای منتجب نیا قصد دفاع از فتنه گران را دارند یا لااقل جرئت زبان باز کردن در مقابل آنها را ندارند، چرا از نام و مرام مقدس حضرت امام که کوچک ترین مماشاتی در برابر فتنه گران و منافقان نداشت، خرج می کنند؟ امثال آقای منتجب نیا با کسوت روحانی یا طرفدار اسلام و انقلاب و نظام و امام هستند که در آن صورت باید به لوازم این امر پایبند باشند و در برابر فتنه گران به طور صریح مرزبندی کنند و یا اینکه خود را در پنهان با این جریان تعریف می کنند، که در آن صورت با هیچ چسبی نمی شود جریان خائن را به انقلاب و اسلام و امام چسباند.


* اعتراف آمریکا به قدرت و نفوذ سپاه

به رغم سیاهنمایی‌های گسترده غربی‌ها علیه قدرت نظامی ایران، خبرگزاری رویترز، 20 اکتبر نوشت: «آمریکا بر این باور است که سپاه پر‌نفوذ قدس ایران در بیرون از مرزهای این کشور بسیار خطرناک شده است. این سخن را 3 تن از مقامات آمریکایی به رویترز گفته‌اند». به گزارش جام‌نیوز؛ این خبرگزاری ادامه داد: «اتهام هفته گذشته آمریکا به ایران، موجب افزایش تنش میان 2 کشور شده است و دوباره موجب شده واشنگتن تمرکز خود را روی سپاه قدس ایران افزایش دهد. اکنون این سپاه بسیار قدرتمندتر و پر‌نفوذتر شده است؛ نه تنها در عراق بلکه در سرتاسر جهان». رویترز افزود: «3 مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفته‌اند سپاه قدس همچنین در لبنان، خلیج فارس، سوریه و دیگر نقاط جهان فعال است». این خبرگزاری غربی در ادامه نوشت: «فرماندهی قاسم سلیمانی که فردی بسیار قدرتمند در ایران محسوب می‌شود و مخالف حضور آمریکا در منطقه است، موجب شده سپاه تحت فرماندهی‌اش در خاورمیانه نفوذ پیدا کند».

* ایرانیان مقیم کانادا خواستار اخراج «خاوری» شدند

1600 تن از ایرانیان مقیم کانادا در نامه‌ای به وزارت مهاجرت این کشور خواستار اخراج محمودرضا خاوری (مدیرعامل سابق بانک ملی) شدند. به گزارش سرویس سیاسی جام‌نیوز؛ «رضا مریدی»، نماینده ایرانی‌الاصل پارلمان کانادا در مصاحبه با برنامه «افق» صدای آمریکا عنوان کرد: «حدود 1600 تن از ایرانیان مقیم کانادا در نامه‌ای به وزارت مهاجرت کانادا خواستار برخورد با خاوری (مدیرعامل سابق بانک ملی) و اخراج وی از خاک این کشور شده‌اند. وزارت مهاجرت کانادا در حال بررسی است و پلیس فدرال نیز همزمان این قضیه را پیگیری می‌کند اما تا بررسی‌های وزارت مهاجرت تکمیل نشود، سیاستمداران حق اظهارنظر درباره این مساله را ندارند». وی در ادامه افزود: «خاوری با میلیاردها دلاری که از ایران خارج کرده، در محله‌ای اعیان‌نشین ساکن است و خانه‌ای شبیه به قصر دارد». در این زمینه رویترز نیز اعلام کرد دولت کانادا تحقیقاتی را در زمینه تقلب احتمالی برای کسب تابعیت کانادایی توسط مدیرعامل سابق بانک ملی ایران آغاز کرده است. این تحقیقات شامل محمودرضا خاوری می‌شود که در سال 2005 تابعیت کانادایی دریافت کرده است. خاوری پس از افشای پرونده موسوم به کلاهبرداری بانکی 3 هزار میلیارد تومانی در ایران که بانک ملی ایران نیز نقش مهمی در آن داشت از ایران خارج شد و تاکنون از بازگشت به تهران خودداری کرده است. رسانه‌های غربی از حضور وی در ویلایی در تورنتوی کانادا که به نام خود وی است و از داشتن تابعیت کانادایی وی خبر داده‌اند

* برنامه آمریکا برای افزایش برنامه‌های رسانه‌ای علیه ایران

نویت گینگریچ، کاندیدای ریاست‌جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا، در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز بیان داشت: «ما باید به فکر جایگزین کردن رژیم ایران باشیم. ایران یک حکومت خطرناک است و بشدت متعهد به نابودی اسرائیل و خارج کردن ما از خاورمیانه است». وی همچنین درباره تلاش‌های آمریکا برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران اظهار داشت: «تحریم کوچک‌ترین اقدام درستی است که می‌توان انجام داد. ما باید به طور فعالانه همه گروه‌های مخالف در ایران را حمایت مالی کنیم. به کار‌هایی که ریگان، تاچر و پاپ ژان پل دوم انجام دادند، نگاه کنید. آنها از همه زوایا فشار می‌آوردند‌، فشار روانی، اطلاعاتی و اقتصادی، کمک به سازماندهی مخالفان، تجهیز منابع و امکانات آنها و مثلا ایجاد یک رادیو ایران آزاد، تلویزیون ایران آزاد و اینترنت ایران آزاد».

* فتنه‌گران دوباره دست به قلم شدند

فتنه‌گران برای سرپوش گذاشتن بر مفاسد اقتصادی اصلاح‌طلبان، در‌صدد انتشار بیانیه‌ای هستند تا نه تنها بر مفاسد خود سرپوش بگذارند، بلکه سوژه جدیدی برای خود دست و پا کنند! به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از پیگیری فساد اخیر بانکی از سوی رسانه‌های داخلی و مسؤولان دستگاه‌های مختلف کشورمان، گفته می‌شود اردشیر امیرارجمند که خود را سخنگوی موسوی و همه‌کاره تشکلی به نام «جنبش راه سبز امید» می‌نامد، قرار است در بیانیه‌ای به بهانه فساد بانکی اخیر، جدیدترین تصمیمات خط‌دهندگان پشت‌پرده‌اش را دنبال کند. امیرارجمند در این بیانیه خواهد کوشید اینگونه القا کند که در داخل کشور همه درباره فساد بانکی اخیر سکوت کرده‌اند و اکنون تکلیف بر دوش فتنه‌گران است که نگذارند موضوع این فساد بانکی کمرنگ شود. این در حالی است که رسانه‌های مختلف کشورمان از روز اول پیگیر اخبار و تحولات فساد بانکی اخیر بوده و هستند و مسؤولان پرونده نیز به صورت شبانه‌روزی پیگیر این پرونده و برخی موارد مشابه بوده و پیرو دستور صریح رهبرمعظم انقلاب، هرروز درباره روند پیگیری‌های این موضوع از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنند. به نظر می‌رسد نگرانی فتنه‌گران از این است که با پیگیری موضوع فساد اقتصادی اخیر و حتی مفاسد اقتصادی گذشته، دست برخی فتنه‌گران و اصلاح‌طلبانی که داعیه حمایت از حقوق مردم را دارند رو شود و تنفر مردم از فتنه‌گران دوچندان شود و شاید به همین علت است که «راه سبز امید» می‌خواهد خود را پیشقدم در پیگیری این موضوع جلوه دهد تا مبادا سر و صدای مفاسد گسترده خودشان بلند شود. آن‌ها می‌خواهند با این کار، دستگاه قضا و مسؤولان ذی‌ربط از پیگیری مفاسد اقتصادی گسترده اصلاح‌طلبان منصرف شوند.

 


+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/8/1ساعــت 8:31 عصر تــوسط مهدی چودن(اطلاعات عملیات) | نظر