سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعلام آمادگی ایران برای تاسیس پلیس مشترک کشورهای عضو اکو (اکوپل)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار ”اسماعیل احمدی مقدم" در اولین نشست روسای پلیس کشورهای عضو اکو با اشاره به اهمیت کشورهای این منطقه اظهارداشت: سرعت و رشد توسعه اقتصادی و روابط بین این کشورها و همچنین ظرفیت های فراوان به لحاظ اقتصادی و نیزپیشینه تاریخی و اشتراکات فرهنگی می تواند سبب ارتقاء میان کشورهای این سازمان شود.

وی از امنیت به عنوان مهمترین عامل شکوفایی و پیشرفت های علمی، فنی، اقتصادی و اجتماعی نام برد و گفت: عدم امنیت نه تنها نشاط جامعه را از بین می‌برد بلکه باعث بروز مخاصمه در درون و میان کشورها می‌شود از سوی دیگر عدم تامین امنیت می‌تواند هم‌افزایی مثبت میان کشورها را به روند معکوس مبدل کند.

به گفته فرمانده ناجا،‌اساساً همکاری ها و تربیت روح همکاری و گسترش آن در تمام زمینه ها خصوصاً امنیت می تواند رشد، شکوفایی و روحیه برادری را ارتقاء می دهد.

سردار مقدم با بیان اینکه نبود امنیت بهانه‌ای برای مداخله دیگر کشورهای بیگانه است، گفت: از دیرباز کشورهای بیگانه با بهانه ایجاد امنیت و برای رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی خود در منطقه حضور یافتند.

وی افزود: با بیش از یک دهه حضور نیروهای خارجی در منطقه، نه تنها امنیت در منطقه با حضور نیروهای خارجی ارتقاء نیافته بلکه سطح نزولی پیدا کرده است.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: توسعه موادمخدر و گسترش تروریسم از دستاوردهای حضور بیگانگان است و آنان به بهانه مبارزه با تروریسم و برای تحقق اهداف خود در منطقه حضور داشتند.

سردار مقدم، ایجاد تفرقه میان کشورها و سیاست قدیمی تفرقه بینداز، آقایی کن را از اهداف بیگانگان عنوان کرد.

فرمانده ناجا با اشاره به روند فزاینده تولید و توزیع موادمخدر به رغم حضور قدرت های نظامی بزرگ دنیا، گفت: از زمان حضور قدرت های نظامی بزرگ دنیا به بهانه مبارزه با تروریسم، تولید تریاک از 200 تن به بیش از هشت هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه موادمخدر بستر ساز جرایم است، گفت: طی چند سال اخیر، جمهوری اسلامی ایران برای عدم ورود موادمخدر به کشور سرمایه‌گذاری زیادی در مرزهای شرقی انجام داده است.

سردار مقدم تصریح کرد: بنابر آمارهای UNODC در شش سال گذشته 62 درصد از موادمخدر وارد ایران می‌شد که بخشی از آن مصرف و بخش دیگر به صورت ترانزیت از کشور خارج می‌شد اما امروزه این رقم به نصف کاهش یافته است که با تکمیل روند انسداد مرزها این روند کاهش می‌یابد.

فرمانده نیروی انتظامی درباره جرایم اینترنتی گفت: جرایم اینترنتی بخش جدیدی است که به جرایم افزوده شده است و برخی کشورها با استفاده از اینترنت و ایجاد جنگ روانی فضای کشورهای هدف را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه ترورهای اخیر تروریست‌ها از بستر اینترنت استفاده می‌کردند، گفت: امروزه جرایم گسترده مالی، جذب تروریسم، آموزش و تامین منابع تروریسم و ساماندهی جرایم از طریق اینترنت انجام می‌گیرد به گونه‌ای که شاهد بودیم در چند ترور که در کشور ایران رخ داد عمدتا افراد از بستر اینترنت استفاده می‌کردند.

سردار مقدم با اعلام آمادگی نیروی انتظامی ایران برای تشکیل «اکوپل» ـ پلیس مشترک کشورهای عضو اکو ـ گفت: جریان پولشویی، جرایم سازمان‌یافته و مساله تروریسم مربوط به یک کشور نیست و ایجاد سامانه اطلاعاتی مشترک و افزایش همکاری در حوزه‌های اطلاعاتی می‌تواند در انهدام و دستگیری باندها موثر باشد.

فرمانده ناجا در حاشیه این اجلاس با بیان اینکه تشکیل «اکوپل» به تصویب کشورهای عضو اکو رسیده است، گفت: لازم بود که نمایندگان پلیس روسای کشورهای عضو در یک گردهمایی جمع شوند تا با حضور نمایندگان بحث اساسنامه تدوین شود.

وی با بیان اینکه این اجلاس دو روزه با هدف ایجاد توافقات اولیه و ایجاد بستر همکاری و همچنین تقویت امنیت مشترک ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: همکاری میان کشورهای عضو اکو موجب هم‌افزایی می‌شود.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/9/7ساعــت 4:27 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر