سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اکبر گنجی: همسویی اپوزیسیون با فشار های جهانی یعنی؛ ترور دانشمند

اکبرگنجی: اینکه ایران به مرحله حساس وتعین کننده ای از برنامه اتمی رسیده است در گزارش آژانس نیامده است و اگر دوستان در اپوزیسیون مدعیات و اطلاعات مستقلی دارند بگویند تا جهانیان مطلع شوند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، صدای آمریکا 16 نوامبر( 25آبان) به موضوع صدور دو بیانیه از طرف مخالفین نظام در مورد موضوع حمله نظامی و برنامه اتمی ایران که توسط "اکبر گنجی" و "کاظم علمداری" نوشته شده بود پرداخت.

کاظم علمداری با تشریح بیانیه صادر شده عنوان کرد: «ما ضمن محکومیت حمله نظامی به ایران عامل تمام مشکلات را در درون ایران می دانیم.(!) تمام نیروها از جمله آقای موسوی عقیده دارند این ماجراجویی ها خاص مردم ایران نیست و باید یک رفراندام برگزار کرد و در آن این سئوال را مطرح کرد شما شغل می خواهید یا امنیت یا صلح؟ یا انرژی اتمی؟ که مسلما مردم به انرژی اتمی رای منفی می دهند. انرژی اتمی صرفه اقتصادی ندارد.»
اما "اکبر گنجی" ضمن انتقاد از اعلامیه "کاظم علمداری" گفت: «سه انتقاد به اعلامیه شما مطرح است: اول نگاه شما به برنامه هسته ای 2- راهبرد پیشنهادی 3- اینکه همه برجستگان سیاسی داخل کشور طرفدار شما هستند.»
او به تشریح نکات ارائه شده پرداخت و ادامه داد: «اما نگاه شما به مسئله اتمی شامل این نکات است: 1- ایران از "ان پی تی" تخطی کرده است 2- برنامه اتمی ایران دارای وجوه نظامی است 3- انحراف برنامه اتمی ایران به مسیر نظامی 4- برنامه اتمی ایران در مرکز تنش زا قرار دارد 5- ایران کانون های بی ثبات ساز را در جهان حمایت می کند 6- ایران صلح ستیزی را در جهان دنبال می کند7- ایران شعله های جنگ محتمل را بر خواهد انگیخت 8-ایران تهدیدی علیه صلح جهانی است.
در گزارش آژانس هیچ یک از این نکات وجود ندارد. فرض کنید رهبری ایران می خواهد صلح جهانی را به خطر بیاندازد با چه ابزاری این کار را می خواهد انجام دهد؟»
او در ادامه گفت: «و اینکه ایران به مرحله حساس و تعیین کننده ای از برنامه اتمی رسیده است در گزارش آژانس نیامده است و اگر دوستان دلایل و اطلاعات مستقلی دارند بگویند تا جهانیان مطلع شوند.»
و پیشنهاد راهبردی شما در مورد همسو کردن اپوزیسیون با فشار های جهانی، من از آقای علمداری می پرسم؟ یکی از فشار های جهانی ترور دانشمندان اتمی ایران و انفجار در مراکز اتمی ایران است شما تایید می کنید.؟
و نکته سوم شما اینکه برجستگان سیاسی در داخل این نامه را تایید کرده اند. فعالین برجسته داخل از جمله "هدی صابر"، "عیسی سحرخیز" و "مصطفی تاج زاده" در زندان هستند و نظر آنها این است که با سرباز و کوله پشتی نمی شود دموکراسی را به جایی برد.
گفتنی این گونه اظهارات در آستانه انتخابات یک التماس اصلاح طلبان برای برگشت به بازار انتخابات ارزیابی می شود.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/9/6ساعــت 10:57 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر