سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وزارت خارجه انگلیس ایران را تهدید کرد
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه)، با تصویب طرح کاهش روابط با انگلیس، وزارت امور خارجه را موظف کردند ظرف دو هفته روابط سیاسی ایران را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل دهند. وزارت امور خارجه‌ انگلیس در بیانیه‌ای که پس از تصویب طرح کاهش روابط با انگلیس در مجلس شورای اسلامی ایران صادر کرد، تصمیم مجلس ایران برای " اخراج سفیر" انگلیس را " تاسف آور" خواند.
سرویس سیاست خارجی – وزارت خارجه انگلیس در واکنش به مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی در رابطه با کاهش سطح روابط ایران و انگلیس به تهدید لفظی ایران پرداخت .

به گزارش تابناک ، وزارت امور خارجه‌ انگلیس در بیانیه‌ای که پس از تصویب طرح کاهش روابط با انگلیس در مجلس شورای اسلامی ایران صادر کرد، تصمیم مجلس ایران برای " اخراج سفیر" انگلیس را " تاسف آور" خواند.

بر اساس این گزارش ، وزرات امور خارجه‌ انگلیس در این بیانیه همچنین به تهدید لفظی علیه ایران پرداخته و نوشته است اگر دولت ایران بر این مبنا اقدام کند ما در مشورت با شرکای بین المللی‌مان شدیدا و قاطعانه به آن پاسخ خواهیم داد.

وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه به جای اعتراف به اقدامات خصمانه خود علیه ایران ، سعی در فرافکنی کرده و نوشته است که این اقدام "کمکی به پاسخگویی" به آنچه " نگرانی‌های بین المللی درباره برنامه‌ هسته‌یی ایران و سوابق حقوق بشری آن" خوانده شده است، کمکی نخواهد کرد.

حال اینکه که این ایران است که با این اقدام به انگلیس نشان داده است که تحریم بانک مرکزی ایران هیچ کمکی به حل موضوع هسته ای و یا کوتاه آمدن در برابر غربی نخواهد کرد و ایران همچون کشوری مستقل درباره کشورهایی که علیه دولت و ملت ایران اقدام خصمانه انجام می دهند ، تصمیم گیری خواهد کرد و سیاست های خود را در تهران تنطیم می کند و نه در دربار پادشاهی انگلستان .

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه)، با تصویب طرح کاهش روابط با انگلیس، وزارت امور خارجه را موظف کردند تا علاوه بر به حداقل رساندن روابط اقتصادی و بازرگانی با این کشور، ظرف دو هفته روابط سیاسی ایران را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل دهند.
رسانه های انگلیس در نخستین واکنش این اقدام ایران را انتقام تهران از لندن خوانده بودند.

در بررسی کلیات طرح کاهش روابط با انگلیس، 179 نماینده به آن رای مثبت و چهار نماینده به آن رای منفی دادند. پس از تصویب کلیات این طرح که یازده رای ممتنع داشت، نمایندگان فریاد مرگ بر انگلیس سر دادند.

بر اساس این طرح، وزارت خارجه موظف به کاهش روابط سیاسی با دولت انگلیس در سطح کاردار است.

+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/9/6ساعــت 10:55 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر