سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حاشیه های دیدار رهبرانقلاب با بسیجیان

به گزارش مهر دیدار امروز رهبرمعظم انقلاب با بسیجیان حاشیه هایی داشت که مرور آنها برای علاقمندان جذاب است:

طبق قرار قبلی، ساعت هفت صبح در سرمای بی بدیل هوا و بارش برف، در خیابان فلسطین مقابل درب ورودی حسینیه امام خمینی(ره)، به نمایندگی از خبرگزاری مهر حاضرشدم. تعدادی از خبرنگاران واحدمرکزی خبر و سایر رسانه ها نیز آنجا بودند تااینکه پس از بازرسی، به همراه تیم محافظان به سمت محل اجتماع بسیجیان به راه افتادیم.

نرسیده به محل همایش، نیم ساعتی به دنبال یک حلیم فروشی برای صرف صبحانه گشتیم! نهایتا با پرس و جو درمحله بلوار ابوذر یک حلیم فروشی پیدا شد و بچه های رسانه ای و تیم حفاظت از حلیم گرم و خوش طعمی میل کردند.

به محل اجتماع درسازمان بسیج مستضعفین رسیدیم. همه و همه مشغول تمرین بودند تا به بهترین نحو مراسم اجرا شود. دورتادور محل پر بود از اقشار مختلف بسیج؛ از بسیج کارمندان و اساتید و پزشکان گرفته تا رسانه و دانش آموزان و طلاب و خواهران و... همه در صفوف منظمی مشغول تمرین برای آغاز مراسم بودند. دروسط میدان نیز رزمی کارهای بسیجی تمرین حرکات ورزشی می کردند.

 

همایش روز بسیج امسال از چند نظرحائز اهمیت بود:

1- وزش نسیم بیداری اسلامی با الهام از انقلاب اسلامی ایران در کشورهای منطقه و بهار عربی که همراه آن می رود تا خزان رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را رقم زند.

همان هایی که در فتنه سال 88 در ایران تمام سعی خود را کردند تا آتش فتنه را شعله ورتر کنند، حال در چاله ای افتاده اند که خودشان مانند آن را برای جمهوری اسلامی ایران کندند!

و چه زیباست این آیه از قرآن کریم که می فرماید:«وَمَکَرُ‌وا مَکْرً‌ا وَمَکَرْ‌نَا مَکْرً‌ا وَهُمْ لَا یَشْعُرُ‌ونَ » آن کافران مکرو حیله به کار بردند و ما ایشان را از جایی که هیچ نفهمیدند، به کیفر مکرشان رسانیدیم؛ (نمل: 50)

2- تهدید های بی ثمر اخیر آمریکا و هم پیمانانش برای حمله به جمهوری اسلامی ایران.

3- شهادت فرزندان سرافزار بسیج؛ سردار مقدم و همراهانش در حادثه اخیر انفجار مهمات سپاه.

4- تلاقی این روز با آغاز ماه محرم، ماه عزاداری سالار شهیدان که موجب حیات اسلام است و بسیج از آن ریشه می گیرد.



دورتا دور میدان پر بود از انواع شعارها و شعرهای زیبا که چشم را مجذوب خود می کرد:

بسیجی جوشش خون حسین(ع) است

بسیجی سالک پیر خمین است

امام او حسینی اسم و رسم است

که لبیکش چو لبیک حسین(ع) است

***

یاعلی تاقدس یار توئیم

پاسخی بر أین عمار توئیم و...

خلاصه سردار علی فضلی فرمانده میدان پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران ، برنامه را آغاز کرد و به سردار نقدی رئیس سازمان بسیج سلام وادای احترام کرد وبعد ازنواختن موسیقی و خواندن سرود «کجائید ای شهیدان خدایی» درمقابل جایگاه یادبود شهدا، از کل بسیجیان حاضر در میدان سان دیدند تا اینکه با خبر ورود مقام معظم رهبری مراسم خود را به پایان رساندند.

انتظارها به سر آمد و رهبر معظم انقلاب وهمراهان ایشان وارد شدند. لحظه جالب و بی نظیری بود برای همه؛ و از آنجا که تیم رسانه ای درابتدا 3-4 متری بیشتر با ایشان فاصله نداشت، به خوبی می توانستم از نزدیک ایشان را زیارت کنم. ازدفعه قبلی که ایشان را از فاصله نزدیک دیده ام چند سالی می گذرد اما گویا برای ایشان، چند ده سال گذشته؛ آثار ناملایمات و حوادث این چند سال اخیر به شدت بر چهره ایشان نمایان شده است!

با ورود ایشان بارش برف قطع و زبانه های خورشید از دل آسمان پدیدار شد .ابتدا سردار فضلی به ایشان ادای احترام کرده و پس از نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران به همراه حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، سرداران جعفری، صالحی، احمدی مقدم، نقدی، شیرازی و چند تن از محافظان ، از بسیجیان حاضر سان دیدند. نگاه ایشان همانند نگاه پدری پیرو مهربان بود که از مقابل چشمان یکایک فرزندان بسیجی خود به لطف عبور می کند.

از هرقسمت که عبور می کردند بسیجیان حاضر از نهادی خاص، شعاری متفاوت سر می دادند و این بر زیبایی مراسم می افزایید؛ تا اینکه به قمست جایگاه نزدیک شدند. درکنار جایگاه، قمستی که بالای آن نوشته شده بود «مقامات» حضور حسین شریعتمداری، مجتبی رحماندوست، مسعود زریبافان، مرتضی نبوی در میان آنها چشمگیر بود وبا شعار صلی علی محمد؛ امام ما خوش آمد از رهبری استقبال کردند.

رهبری به قسمت نظامیان و جانبازان رسیدند و در آنجا جانبازان سرافراز را همچون گذشته مورد ملاطفت قرار دادند . و شعار نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا؛ از آن گوشه میدان بلند شد.

تا اینکه رهبری در جایگاه قرار گرفتند. پس از تلاوت گروهی قرآن مجید، سردارسرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان گزارشی از فعالیت های بسیج ارائه دادند و از منتخبین بسیج تقدیروسپس کنگره عظیم هنری بسیجیان آغاز شد.

بسیجیان در نمایشی تئاتر گونه از همه اقشار از پزشک گرفته تا معلم و رفتگر؛ شعرخوان، وارد میدان شده و هریک مشغول کار خود گشتند؛ یکی طبابت، یکی مبلّغ و دیگری جهادی و آن یکی رفتگر، تا هنگام نماز شد و همه در صفوف بهم پیوسته مشغول نماز شدند. ناگهان با ورود دشمن موقع جنگ و جهاد شد؛ بسیجیان به همراه تانک ها، هواپیما ها و موشک ها به میدان آمده و همه در جنگ شرکت کردند و نهایتا دشمن را شکست داده و برای شهیدان خود عزاداری کردند. سپس دور میدان دویده و شعار «هیهات منا الذله» سر دادند.

پس از آنها افرادی با لباس عربی، وارد شده و شعار آزادی قدس را سراییدند و بعد از آن اعراب دیگری به نشانه بیداری اسلامی با شعار اتحاد به آنها پیوستند و در آخر عده ای با پلاکاردهای we are 99% وارد میدان شدند که نشانه آغاز بیداری مردم غرب و خزان قدرتهای استکباری است و همه با هم نشستند که به بیانات رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند.

اینها همه و همه پیامی است برای آمریکا و سگ دست آموزش در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی و عمله های بی مواجب اروپائیشان که اگر بخواهند فکر تجاوزبه مرزهای ایران را به ذهن خود راه دهند، اول باید به فکر ساختن تابوت های فراوان برای انتقال اجساد خود باشند تا از بوی تعفن کشته های منحوسشان نمیرند!

بسیج، این جوان سی و سه ساله، «شجره طیبه» و «لشکر مخلص خدا» که «شبیه افسانه هاست» در دوران کودکی خود توانسته پشت ابرقدرتها را به خاک بمالد، حال که در دوران قدرت و جوانی خود است مسلما هیچ ابرقدرت مستکبری در دنیا نمی تواند حریفش شود. وآمریکا و پیروانش خوب می دانند که هر کدام از این بسیجی ها برایشان از یک بمب اتم هم خطرناکتراست.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای شروع به سخنرانی می کنند و من که پس از سخنرانی ایشان باید اخبار را ارسال کنم و بقیه خبرنگاران و همه حضار، بیاناتشان را می شنوند:

- هویت و حقیقت بسیج با هویت محرم و عاشورا متناسب است.

- بسیج حرکتی مردمی برای مردم، دردل مردم، ازخود مردم و ازهمه قشرهاست.

- بسیج سیاسی است اماسیاست زده، سیاسی کار وجناحی نیست؛ عمیقا متدین است اما متحجر وخرافی نیست؛ اهل جذب است اما اهل تسامح دراصول نیست.

- اینکه متهم کنند جمهوری اسلامی این حرکت ها وجوشش های اسلامی را راه انداخته، غلط است؛ نظام اسلامی باایستادگی، بقا وصداقت خود به ملت ها الهام بخشیده است.

- امروز جوانان نیویورک وکالیفرنیا شعارجوانان مصرو تونس راتکرارمیکنند؛ جوانان مصر وتونس هم از جوانان حزب الله الگو گرفتند؛ و معلم اول حزب الله، بسیجی اول امام بزرگوارما بود.

- ملت ایران بامواجهه باچالش هاعادت کرده وما پیروزخواهیم شد و خداوندمتعال این پیروزی را برای ملت ایران مقررکرده است.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/9/6ساعــت 10:51 عصر تــوسط آخرین سرباز(فرمانده گروهان) | نظر