سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خانهداری بهزودی شغل رسمی میشود
برای کاهش طلاق در جامعه وکاهش عنوان زنان سرپرست خانوار باید در زمینه اشتغال زنان دیدگاه‌های تازه‌ای مورد توجه قرار گیرد که از جمله این اقدامات می‌توان به انتساب خانه‌داری به عنوان یک شغل و همچنین کاهش آسیب‌ها در زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار اشاره کرد.
 
معاون حقوقی رییس‌جمهور، گفت: به زودی خانه‌داری در زمره مشاغل رسمی قرار می‌گیرد و زنان خانه‌دار از انواع بیمه‌های اجتماعی بهره‌مند می‌شوند و تعداد زنان سرپرست خانوار از رقم بیکاران کاسته می‌شود.

به گزارش ایسنا فاطمه بداغی در همایش ملی زنان سرپرست خانوار که پیش از ظهر سه‌شنبه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه رویکرد تکریم خانواده تحریم طلاق نیست، تصریح کرد: در مساله طلاق به تغییر نگرش نیاز است.باید دید آیا طلاق یک راه حل است یا یک مسکن موقتی و آیا طلاق به تنهایی قادر است مشکلات را حل کند یا خیر.

وی ادامه داد: برای کاهش طلاق در جامعه وکاهش عنوان زنان سرپرست خانوار باید در زمینه اشتغال زنان دیدگاه‌های تازه‌ای مورد توجه قرار گیرد که از جمله این اقدامات می‌توان به انتساب خانه‌داری به عنوان یک شغل و همچنین کاهش آسیب‌ها در زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار اشاره کرد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور افزود: بسیاری از مسایل که منجر به ایجاد زنان سرپرست خانوار می‌شود از جمله اعتیاد، از حیطه اراده دولت‌ها خارج است و جمهوری اسلامی در سال‌های پس از انقلاب و به اعتراف نهادهای بین‌المللی یکی از موفق‌ترین کشورها در زمینه مبارزه با اعتیاد بوده است اما همچنان اعتیاد زنان، خانواده‌ها را ویران می‌کند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با بیان اینکه سوادآموزی کم یکی از دلایل شکل‌گیری زنان سرپرست خانوار است، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب بالای 85 درصد زنان در کشور ما بیسواد بودند اما اکنون در آستانه ریشه‌کنی بیسوادی در کشور هستیم و در زمینه مبارزه با فقر زنان سرپرست خانوار هم هدفمندی یارانه‌ها و توزیع سهام عدالت توانسته است تا حدی فقر مطلق را در میان این خانواده‌ها ریشه‌کن کند.

بداغی در ادامه با بیان اینکه گسترش بیمه‌های اجتماعی جزو تکالیف مقرر در برنامه‌ سوم و چهارم و از مصادیق روشن مبارزه جمهوری اسلامی با فقر است، عنوان کرد: تا زمانی که بیمه‌های اجتماعی تمام آحاد جامعه را پوشش ندهد همچنان جامعه از آسیب‌های اجتماعی آسیب می‌بیند.

وی با تاکید بر لزوم سوادآموزی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: این موضوع در الگوی اشتغال ایران وجود دارد و رویکرد دولت در بحث ایجاد سازمان مهارت در برنامه چهارم و پنجم توسعه متوجه حل این موضوع بوده است.

معاون حقوقی رییس‌جمهور در ادامه با تاکید بر لزوم آموزش دختران برای عهده‌دار شدن نقش‌های مضاعف گفت: اگر دختران برای عهده‌دار شدن نقش‌های مختلف آموزش‌های لازم را ببینند، در بزرگسالی این دسته از مشکلات متوجه آنان نیست.

بداغی با بیان اینکه برخی از مسایل و مشکلات متوجه زنان سرپرست خانوار ناشی از اقدامات نسجیده خود آنهاست اظهار کرد: انجام ازدواج‌های ناپایدار در شرایط سخت و ورود به محیط‌های اشتغال ناامن، ترک تحصیل، فرزند‌آوری پیش‌بینی نشده و بدون برنامه و اقداماتی که منجر به طعمه‌شدن در باندهای فساد و کلاهبرداری می‌شود، از جمله معضلاتی است که توسط خود این قشر متوجه آنان می‌شود.

وی با اشاره به دو نوع نگاه نسبت به زنان در جامعه، اظهار کرد: یک نوع نگاه حمایت از طبقه ضعیف است و نوع دیگر نگاه فعال و ارتقای توانمندی آنان است که نگاه دوم در نگرش امام خمینی (ره) وجود داشت و لازم است در مسایل زنان سرپرست خانوار هم مورد توجه قرار گیرد.

+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/9/1ساعــت 6:37 عصر تــوسط علیرضا پارسائیان(تخریب چی) | نظر